دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1395 - 15:25
سازمان غذا و دارو:

شکلات‌های فندقی سرطان‌زا نیست

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی و منشاء گیاهی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اعمال نظارت کامل بر فرآورده‌های غذایی تولید داخل و وارداتی، شایعات منتشر شده مبنی بر سرطان زا بودن یکی از برندهای کرم شکلات فندقی را تکذیب کرد.
کد خبر : 154756

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، در روزهای اخیر اخباری مبنی بر سرطان‌زا بودن یکی از برندهای کرم شکلات فندقی در فضای مجازی منتشر شد. با توجه به این که مصرف این نوع شکلات در بین نوجوانان و جوانان طرفداران بسیاری دارد، انتشار این خبر نگرانی برخی از خانواده‌ها و افراد را به دنبال داشت. بر همین اساس نسترن محمدی افزود: پروانه‌های این محصول از ابتدای سال 1390 در اداره کل نظارت بر مواد غذایی، پس از بررسی مدارک و مستندات مرتبط صادر و مجددا در سال 94 تمدید شد.


وی افزود: در زمان ورود فرآورده‌های غذایی، فاکتورهای ایمنی و کیفیت از نظر ویژگی‌های شیمیایی و میکروبی مطابق با مقررات ملی و بهداشتی مرتبط مورد ارزیابی و آزمایش قرار می‌گیرد.


محمدی یادآور شد: کرم کاکائو فندقی مذکور به ترتیب از 20، 47،13 و 7 درصد روغن، شکر، فندق، کاکائو و حدود 9 درصد پودر شیر خشک و آب پنیر تشکیل شده است.


رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشا گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: 100 گرم محصول نام‌برده دارای 11 گرم اسید چرب اشباع و یک درصد گرم اسید چرب ترانس است.


محمدی در عین حال تصریح کرد: مصرف فرآورده‌های این‌چنینی از منظر دریافت بالای اسید چرب اشباع و ترانس، ممکن است سلامتی را با چالش مواجه کند اما اینکه موجب سرطان‌زایی شود، بحثی است که مبنای قانونی ندارد.


به گفته وی، هرچه میزان دریافت چربی‌های اشباع شده کم باشد سلامتی قلب بیشتر بوده و تناسب اندام بهتر حفظ خواهد شد.


محمدی از مردم خواست هنگام خرید محصولات غذایی از جمله شکلات‌های فندقی به برچسب اصالت و شماره پروانه بهداشتی ورود توجه کرده و از خرید محصولات فاقد مجوزهای لازم از وزارت بهداشت خودداری کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: نسترن محمدی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته