دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1395 - 14:48
در هیئت عالی جذب تاکید شد:

تسریع در صدور مجوز استخدام اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها

جلسه 148 هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر محمدعلی کی‌نژاد در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.
کد خبر : 154745

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدای این جلسه رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از وضعیت فراخوان، جذب و بازنشستگی اعضای هیئت علمی در این وزارتخانه ارائه کرد.


سپس نماینده سازمان برنامه و بودجه، با اعلام آمادگی این سازمان برای صدور مجوز استخدام اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بر اساس مصوبات هیئت عالی جذب و شورای عالی اداری گفت: این مجوزها در اسرع وقت صادر خواهد شد.


در ادامه جلسه رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عدم تخصیص ردیف استخدامی به این وزارتخانه اشاره و بر لزوم توجه به این موضوع برای حل مشکل افراد متقاضی تاکید کرد.


هم‌چنین معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ توضیحاتی درباره توافقات صورت گرفته میان این وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه پیرامون سند توسعه نیروی انسانی و حل مشکل استخدامی کارکنان غیر هیئت علمی این وزارتخانه ارائه کرد.


در ادامه جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی؛ دکتر کی‌نژاد، رئیس این هیئت بر حل مشکل تخصیص ردیف متمرکز استخدامی، نیاز به الگوی مدون در جذب نیروی انسانی با توجه به نوع دانشگاه و مرکز آموزشی و ضوابط آمایش آموزش عالی تاکید کرد.


رئیس سازمان دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز توضیحاتی درباره جایابی و جذب تعداد زیادی از فارغ التحصیلان راتبه (بورسیه) ارائه کرد.


در پایان جلسه 148 هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی؛ تعدادی از اعضای هیئت‌های اجرایی جذب و کارگروه‌های صلاحیت عمومی دانشگاه‌های صنعت نفت، آیت‌الله بروجردی، کشاورزی و منابع طبیعی ورامین، اراک، گیلان، علم و فناوری مازندران، علوم پزشکی شاهرود، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، فرهنگستان علوم، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، فرهنگستان هنر، فرهنگستان علوم پزشکی و موسسه مطالعات بین المللی انرژی تأیید صلاحیت شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته