دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1395 - 11:13

وزیر علوم: به دانشجویان دوره دکتری که می‌خواستند به آمریکا بروند فرصت داده می‌شود دانشگاه جایگزین بیابند

وزیر علوم خبر داد این وزارت فرصت لازم را به دانشجویانی که قصد داشتند بخشی از تحصیل خود را در دانشگاه‌های آمریکایی بگذرانند، می‌دهد تا آن‌ها دانشگاه دیگری را برای فرصت مطالعاتی بیابند. با دستور جدید رئیس‌جمهور آمریکا ورود ایرانیان به این کشور برای سه ماه دچار تعلیق شده است.
کد خبر : 154623

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه نشست مشاوران زنان روسای دانشگاه‌ها، در جمع خبرنگاران درباره تکلیف دانشجویان دوره دکتری که می‌خواستند بخشی از دوره خود را در آمریکا بگذرانند، گفت: «دانشجویان دکتری می‌توانند بخشی از دوره‌های خودشان را به دانشگاه‌های بالاتر بروند تعدادی از دانشجویان هماهنگ کرده‌ بودند به آمریکا بروند، اکنون با قضایایی که در آمریکا پیش آمده و قانونی که رئیس جمهور این کشور وضع کرده مشکل پیدا کرده‌اند.»


او افزود: «پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است و به دانشجویان فرصت لازم داده می‌شود که بتوانند به دانشگاه‌های کشورهای دیگر یا دانشگاه‌های داخل بروند. زمان در نظر گرفته شده جزء برنامه زمانی تحصیلی‌شان محسوب نخواهد شد.»


وزیر علوم تحقیقات و فناوری یادآوری کرد آن دسته از دانشجویانی که در گذشته در آمریکا مشغول به تحصیل بودند و ویزا دارند می‌توانند بروند و تحصیل‌شان را ادامه دهند.


فرهادی همچنین درباره این نشست گفت:‌ «این نشست اول مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌های شماره 1 و 2 وزارت علوم است که دانشگاه‌های بزرگ و قدیمی و با سابقه را شامل می‌شوند، برنامه‌ریزی‌هایی برای فعال شدن این مشاوران در نظر گرفته شده که در جلسه امروز به آن‌ها ابلاغ خواهد شد.»


فرهادی همچنین درباره تعیین تکلیف دانشجویان بورسیه و جایابی آنها گفت: «دانشجویان بورسیه چند طیف بودند، برخی مربی هستند و هیات امناها باید درباره آن‌ها تصمیم‌گیری کنند. مشکل برخی حل شده ولی مشکل عده‌ای هم حل نشده است. کمیته خاصی برای پیگیری مساله فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و بورسیه تشکیل داده‌ایم. آن‌هایی که واجد شرایط هستند می‌توانند هیات علمی شوند. در نهایت این کمیته تکلیف دانشجویان بورسیه را مشخص خواهد کرد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته