دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1395 - 10:46
در جلسه هیات امنای استان ایلام مطرح شد

دکتر میرزاده: تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ شتاب علمی کشور، به این دلیل است که تولید علمی یکی از شاخصه‌های سرآمدی و توسعه کشورهاست/ بومی‌گزینی باعث کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی شد

دوازدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام برای تصویب بودجه سال 96 این استان، به ریاست دکتر حمید میرزاده و با حضور اعضای هیات امنای این استان روز گذشته در سازمان مرکزی برگزار شد.
کد خبر : 154606

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حمید میرزاده، رئیس دانشگاه در این جلسه با گرامیداشت یاد آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی(ره) گفت: «فقدان ناباورانه و نا‌به‌هنگام آیت‌الله‌ هاشمی ضربه سهمگینی بر ما وارد کرد.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی چه قبل و چه بعد از انقلاب منشا تحولات بزرگ اجتماعی، سیاسی و ... بوده است. انصافا آیت‌الله‌ هاشمی با شجاعت و درایت منحصربه‌فرد خود قبل و بعد از پیروزی انقلاب، همراه و یار امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بود.»


آیت‌الله‌ هاشمی در همه مسئولیت‌ها، منشا تحول و نوآوری بودند


میرزاده گفت: «باقیات الصالحات آیت‌الله‌ هاشمی منحصر به دانشگاه آزاد اسلامی نیست بلکه ایشان در بسیاری از عرصه‌های نظام و در همه مسئولیت‌هایی که برعهده داشت، منشا تحول و نوآوری و نهادینه‌سازی مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... بود. خوشبختانه مردم ایران، این مرد بزرگ را به طور شایسته مشایعت کردند. مراسم باشکوه تشییع آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی(ره) نشان داد مردم ایران قدر یار امام(ره) و رهبری را به خوبی می‌دانند و به همین دلیل است که آیت‌الله‌ هاشمی هرگز از یاد نخواهد رفت و زنده خواهد ماند.»


او افزود: «آیه شریفه "إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا» اشاره می‌کند؛ هرکس که با اخلاص و تنها برای خدا اعمال صالح انجام دهد، خداوند محبت آن ها را در دل مردم قرار می‌دهد و به خوبی دیدیم که آیت‌الله‌ هاشمی در قلوب مردم ایران جای دارد و فراق ایشان به یک غصه ملی تبدیل شد.»


میرزاده ادامه داد: «آیت‌الله‌ هاشمی برای دانشگاه آزاد اسلامی وقت و انرژی زیادی صرف می‌کرد. ایشان با درایت و دوراندیشی، طرح‌های بسیاری در دانشگاه آزاد اسلامی به مرحله اجرا گذاشت و اگر امروز دستاوردهای زیادی در این دانشگاه به بار آمده است، نتیجه همان فکر و علاقه ایشان بود که با انتقال انرژی مثبت به مدیران، باعث ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی بود. امیدوارم روح بلند ایشان با انبیا و اولیا محشور باشد.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به تأثیر بسیار بالای تحصیلات دانشگاهی در اجتناب از ناهنجاری‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: «مطالبات اجتماعی و آمارها نشان می‌دهد تنها 2درصد از بزهکاران و زندانیان، تحصیلات دانشگاهی داشته‌اند و همین عدد نشان می‌دهد که تحصیل باعث ارتقای فرهنگی و فاصله با ناهنجاری‌ها و تخلفات اجتماعی می‌شود.»


او افزود: «کسانی که به فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی اعتراض می‌کنند، توجه ندارند که جامعه جوان ایران به بسترهای لازم برای تحصیل نیاز دارد و در نبود این بسترها برای تحصیلات دانشگاهی جوانان کشور، زمینه مهاجرت نخبگان و خروج ارز و مشکلات فرهنگی ایجاد می‌شود. اگر بتوانیم کیفیت دانشگاه‌ها را بالا ببریم و استانداردهای آموزشی را رعایت کنیم، بستر مناسب برای جوانان فراهم می‌شود و از بروز بسیاری از پیامدهای فرهنگی و اجتماعی منفی، پیشگیری می‌کنیم.»


به دنبال استانداردسازی و توسعه جذب هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم


میرزاده، سیاست بومی‌گزینی را مهم‌ترین سیاست فرهنگی دانشگاه دانست و گفت: «حقیقتا دانشگاه آزاد اسلامی با بومی‌گزینی 96 درصد از رشته‌های کاردانی و کارشناسی، 70درصد کارشناسی‌ارشد و 51درصد از دکتری، گام بسیار موثری در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی برداشت چرا که دانشجویان می‌توانند در شهر محل سکونت خود در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یادآوری کرد که این دانشگاه به دنبال استانداردسازی و توسعه جذب هیأت علمی است تا بتواند نیازهای جوانان کشور به تحصیلات تکمیلی را پاسخ دهد.


او در ادامه گفت: «فعالیت‌های فرهنگی بسیاری در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است. خوشبختانه در سه سال گذشته، 991 طرح ماندگار فرهنگی نهادی ساختاری، کالبدی و رخدادی در دانشگاه آزاد اسلامی پیاده‌سازی شده است. مطالعات فرهنگی، توسعه زبان فارسی، طرح تدوین سبک زندگی ایرانی و اسلامی، بزرگداشت مفاخر علمی و فرهنگی و ... از آن جمله است که خوشبختانه در دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت دنبال می‌شود.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «شناساندن مفاخر و مشاهیر نقاط مختلف کشور به جوانان منطقه، باید از کتب درسی آغاز شود تا الگوهای ایرانی و اسلامی در اختیار جوانان قرار گیرد و الگوبرداری جوانان از غرب به حداقل برسد.»


میرزاده به قرار گرفتن استان ایلام در مرز عراق اشاره کرد و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با برنامه‌ریزی‌های لازم می‌تواند علاوه بر پاسخ به نیازهای منطقه، دانشجوی خارجی جذب کند.»


دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ تولید علم در بین دانشگاه‌های جهان از جایگاه قابل قبولی برخوردار است


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «امروز تولیدات علمی به عنوان یکی از مهمترین شاخصه‌های توسعه پذیرفته شده‌اند. تاکید مقام معظم رهبری به شتاب علمی کشور، به این دلیل است که تولیدات علمی یکی از شاخصه‌های سرآمدی و توسعه کشورهاست. خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه گام‌های موثری برداشته است و از لحاظ تولید علم در بین دانشگاه‌های جهان از جایگاه قابل قبولی برخوردار است.»


در پایان جلسه هیأت امنای استان ایلام، بودجه این استان شامل 45میلیارد تومان از حیث منابع و مصارف و 33میلیارد تومان از حیث درآمد و هزینه، به تصویب اعضا رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته