دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا؛

رئیس سابق کمیته داوران: کامرانی‌فر داوران بازی‌های محلات مشهد را هم چیدمان نکرد چه برسد به لیگ/ عملکرد ضعیف دپارتمان پدر داوری را درآورد

رضا غیاثی گفت: مسئولان دپارتمان داوری اطلاعات کافی ندارند که کدام داور را باید برای کدام بازی انتخاب کنند و این چیدمان غلط آنها باعث بوجود آمدن این مشکلات شده‌است.
کد خبر : 154583

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال حاشیه‌های داوری زیادی داشت و عملکرد داوران در این هفته باعث شد تا اکثر تیم‌ها به نحوه قضاوت داوران معترض باشند و حتی در بعضی از بازی ها کار به جنجال هواداران و حتی استعفای سرمربی تیم کشیده شد. تیم‌های پدیده، فولاد، سیاه جامگان، پرسپولیس، سایپا و ماشین سازی به عملکرد داوران در هفته نوزدهم معترض بودند و داور را عامل اصلی نتیجه نگرفتن خودشان می‌دانند.


رضا غیاثی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد اشتباهات زیاد داوران در هفته‌های سپری شده از لیگ برتر فوتبال که باعث اعتراض برخی از تیم‌ها شد گفت: «این داوران همان داورانی هستند که در زمان آقای عسگری و عنایت هم قضاوت می‌کردند اما مشکل قضاوت آنها اینقدر نبود. به نظر من مشکل اصلی داوری امروز نحوه چیدمان داوران است که مسئولان دپارتمان داوری اطلاعات کافی ندارند که کدام داور را باید برای کدام بازی انتخاب کنند و این چیدمان غلط آنها باعث بوجود آمدن این مشکلات شده‌است.»


وی افزود: «حسن کامرانی فر به عنوان رئیس دپارتمان داوری بازی‌ها محلات مشهد را هم چیدمان داوری نکرد که الان باید برای مسابقات لیگ برتر فوتبال داور انتخاب کند. چیدمان‌ها غلط است و برای هر بازی داور مناسب آن بازی انتخاب نمی‌شود. در این هفته هم شاهد بودیم که در اکثر بازی‌ها داوران یا صحنه درست پنالتی را اعلام نکردند یا به اشتباه سوت زدند و بر علیه تیم دیگر پنالتی اعلام کردند. وقتی داور توانایی قضاوت بازی را ندارد این مشکلات و این اشتباهات پیش می‌آید.»


کارشناس داوری با انتقاد از عملکرد کامرانی‌فر در دپارتمان داوری بیان کرد: «من قسم می‌خورم که داوران ما اینقدر که الان جو علیه آنها است بد نیستند. برای مثال در پایان نیم فصل اول لیگ کلاس داوری را در کیش برگزار کردند. سطح ارتفاع کیش چسبیده به دریا است در حالی که اکثر بازی‌ها لیگ ما در ارتفاع بالای 1000 متر برگزار می‌شود. از همه داورانی که در کلاس کیش حضور داشتند تست گرفتند و کامرانی‌فر که خودش یک کمک داور بود و در ایران تاکنون یک کلاس هم تدریس نکرد مدرس این کلاس‌ها بود.»


غیاثی ادامه داد: «این تصمیم‌گیری‌ها و این عملکردها پدر داوری ما را در آورده‌است و هیچ کس هم به فکر داوری نیست. کامرانی‌فر وقتی در دپارتمان سمت گرفت از یکی از بزرگان داوری در کنار خودش استفاده نکرد و همه افرادی که در کنارش هستند جوان‌تر از او هستند و هیچ اطلاعاتی در مورد علم داوری ندارند. کامرانی‌فر باید دست به دامان بزرگان داوری شود و از افرادی مانند عسگری، عنایت، صفری و مرادی در دپارتمان استفاده کند تا اوضاع داوری ما بهتر شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته