دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1395 - 08:57
ملکی در گفت‌و‌گو با آنا خبر داد:

حریق شبانه در پالایشگاه تهران/ حادثه تلفات جانی نداشته است

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران به تشریح جزئیات حریق شبانه در یکی از مخازن نفتی پالایشگاه تهران پرداخت.
کد خبر : 154551

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه ساعت 19 ‌دقیقه بامداد امروز (یکشنبه) وقوع حادثه در یکی از مخازن نفتی پالایشگاه تهران به آتش نشانی تهران اطلاع داده شد، اظهار کرد: به دنبال اعلام حادثه ستاد فرماندهی، 9 ایستگاه آتش نشانی به همراه بیش از 45 دستگاه خودرو شامل خودروی عملیاتی، تانکر آب، خودروی حامل تجهیزات تنفسی، خودروی فوماتیک، گروه هذمت، لودر و جرثقیل به محل اعزام شدند.


ملکی با بیان اینکه عوامل آتش نشانی باقرشهر و عوامل آتش نشانی شرکت نفت در محل حضور داشتند، اضافه کرد: پس از حضور آتش‌نشانان مشاهده شد که یکی از مخازن حاوی نفت خام که حدود 500 هزار لیتر گنجایش داشت، دچار حریق و کاملا شعله ور شده است.


سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به این که شعله‌های آتش در حال‌ سرایت به مخزن مجاور که مملو از مایعات و مواد نفتی قابل اشتعال بود، عنوان کرد: این مخزن مملو از مایعات نفتی و قابل اشتعال بود که خوشبختانه با اقدام آتش نشانان از سرایت حریق به این مخزن جلوگیری شد.


ملکی ‌اضافه کرد: مخزن 500 هزار لیتری در حالی شعله ور بود که در پی شدت حریق کمی فرمش تغییر کرده بود و شعله‌های آتش تا شعاع چند کیلومتری نیز قابل مشاهده بود.


وی به شدت بالای حرارت در این مخزن اشاره و تصریح کرد: آتش نشانان تا ساعات 4:15 صبح امروز در حال اطفای حریق در این مخزن بودند و خوشبختانه موفق به اطفای آن شدند و پس از ایمن سازی در ساعت 5:30 به عملیات خود خاتمه دادند.


به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بیش از 120 آتش نشان در این عملیات حضور داشتند.


وی اعلام علت قطعی بروز این حادثه را به پیگیری‌ها و تحقیقات کارشناسان بعدی موکول کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته