دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1393 - 10:23

بودجه 8/8 میلیارد دلاری کاخ سفید برای مبارزه با داعش

باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد بودجه جدید 8 میلیارد و 800 میلیون دلاری را برای مبارزه با داعش و کمک به عراق اختصاص داده است.
کد خبر : 1544

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که بودجه جدید 8 میلیارد و 800 میلیون دلار برای مبارزه با داعش و کمک به دولت عراق و مخالفان دولت سوریه اختصاص داده است.


اسنادی که روز دوشنبه (۱۳ بهمن) منتشر شد نشان می‌دهد از این رقم، در مجموع 3/5 میلیارد دلار به وزارت دفاع برای ادامه حملات هوایی به مواضع داعش و 5/3 میلیارد دلار به وزارت امور خارجه اختصاص داده شده است.


این مبالغ بخشی از بودجه درخواستی کاخ سفید برای طرح موسوم به جنگ‌های خارجی است که در دولت امریکا با عنوان «عملیات احتیاطی برون‌مرزی» از آن یاد می‌شود.


در لایحه بودجه درخواستی اوباما آمده است: «داعش خطری آشکار برای عراق، سوریه و هم‌پیمانان و شرکای آمریکا در سراسر منطقه محسوب می‌شود، چرا که این گروه سعی دارد دولت کشورهای مختلف را براندازد، کنترل اراضی این کشور‌ها را در دست گیرد، مردم این کشور‌ها را به هراس افکند و به امریکا و شرکای ائتلاف در سراسر جهان حمله کند.»


هیدر هیگن‌باتم، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اجرایی گفت این بودجه سبب «تقویت شرکای منطقه‌ای، فراهم کردن کمک‌های بشردوستانه و تقویت مخالفان «میانه‌روی» سوری می‌شود.»


وی افزود که اختصاص این بودجه سبب می‌شود همکاری شرکای ائتلاف ضدداعش برای شکست این گروه تروریستی افزایش یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته