دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1394 - 09:49

دعوت از استادان در برنامه اعتکاف واحد کرج به عنوان سخنران و مشاور

معاون فرهنگی واحد کرج گفت: در مراسم معنوی اعتکاف از استادان حوزه و دانشگاه دعوت به عمل آمده است که با ستاد اعتکاف دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج همکاری و به عنوان سخنران و مشاور مذهبی، مشاور روان‌شناسی و مشاور احکام در اعتکاف مشارکت کنند.
کد خبر : 15439

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمد برهانی‌فر با اعلام آغاز اعتکاف از روز جمعه ۱۱ اردیبهشت گفت: در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب معتکفین علاوه بر روزه گرفتن و کنارگذاشتن لذات زودگذر جسمی و مادی فرصتی برای خلوت با خدا پیدا می‌کنند و در این خلوت به دلیل اتصال با منبع خیر و منشاء رحمت، روح خود را تقویت کرده و با تمرکز قوا و نیرو‌ها بر اصلاح نفس و پرواز در عالم اعلا و سیر در ورای وادی مقدس علاوه بر حفظ سلامت روحی و معنوی خود، آمادگی لازم برای اصلاح جهان پیرامون خود را نیز پیدا می‌کنند.


معاون فرهنگی واحد کرج درباره فلسفه برگزاری اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف یک برنامه تربیتی و معنوی است که از جانب خداوند برای بندگان تشریع شده است.


وی سرگرم شدن به امور دنیوی و پرداختن به نیازهای جسمی و دنیوی آدمی را مانعی برای نیازهای بزرگ روحی و معنوی دانست و گفت: شارع مقدس که این ویژگی انسانی را مد نظر داشته است با تشریع اعتکاف او را از خطر سقوط در تمایلات حیوانی و سرگرم شدن در امور دنیایی نجات داده است.


معاون فرهنگی واحد کرج ادامه داد: اعتکاف فرصتی است برای پاکسازی روح و جان از آلودگی‌ها و صیقل دادن آیینه دل برای دریافت الهامات ربانی و رهایی از تمایلات شیطانی و حرکتی است الهی برای گریز از تفرقه و رسیدن به وحدت درون و انتظام یافتن باطن برای تجلی همه خوبی‌ها در عالم ظاهر.


در این مراسم که به منظور تذهیب نفس و جلوگیری از انحرافات دینی، اجتماعی و اخلاقی و ترویج فرهنگ اسلامی و تعلیمات ارزشمند مذهبی برگزار می‌شود دانشجویان با برگزاری مراسم دعا و مناجات به امور فرهنگی مانند مطالعه و کتابخوانی، تشکیل حلقه‌های معرفتی و بهره گیری از سخنرانی‌های کار‌شناسان فرهنگی و مبلغان مذهبی خواهند پرداخت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته