دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1394 - 09:45

دبیر انجمن ارگانیک: مرغ ارگانیک در کشور نداریم

درحالیکه مرغ‌های کم‌تر از وزن 1.5 کیلوگرم با عنوان ارگانیک در بازار به مردم عرضه می‌شوند، دبیر انجمن ارگانیک اعلام کرد که مرغ ارگانیک در کشور تولید نمی‌شود.
کد خبر : 15438

مهدی مهدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه مرغ ارگانیک باید از مواد غذایی ارگانیک نیز استفاده کرده باشد، افزود: صنعت مرغداری ما برای تولید محصول ارگانیک پیشرفت نکرده است بنابراین نمی‌توان مرغ ارگانیک در بازار به مردم عرضه کرد و فروش محصولات با این عنوان نیز در بازار نشان از پایین بودن فرهنگ‌سازی درباره محصولات ارگانیک است.


وی با تاکید بر اینکه باید از ورود چنین محصولاتی با عنوان ارگانیک به بازار جلوگیری شود، تصریح کرد: بر اساس استانداردهای تولید محصول ارگانیک، مرغ تولید‌شده با این شیوه باید در فضای باز رشد کند در حالی‌که مرغ‌های تولید داخل در محیط صنعتی و فضای محدود قرار می‌گیرند.


مهدی پور با بیان اینکه در مرغداری‌های صنعتی با ایجاد روز و شب مصنوعی تعداد دفعات تغذیه و روند رشد سرعت داده می‌شود، ادامه داد: اگر آنتی‌بیوتیک از جیره غذایی مرغ حذف شود در واقع مرغ بدون آنتی‌بیوتیک تولید کرده‌ایم، نه مرغ ارگانیک.


دبیر انجمن ارگانیک با تاکید بر اینکه نژاد مرغ ارگانیک باید با سایر انواع تولیدی این محصول متفاوت باشد، اظهار کرد: فعلا تولید مرغ ارگانیک در کشور صورت نمی‌گیرد، اما ظرفیت تولید آن در کشور وجود دارد همان گونه که کشورهای همسایه این محصول را تولید و علاوه بر مصرف، صادر نیز می‌کنند.


وی با بیان اینکه در تولید مرغ ارگانیک باید رفاه مرغ در نظر گرفته شود، خاطر نشان کرد: متاسفانه ما هنوز دست به گریبان هستیم تا مرغ‌های غیر ارگانیک با برند ارگانیک در بازار مطرح نشوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته