دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سقوط بورس به کانال 77 هزار واحدی

بورس تهران در اولین روز کاری هفته با کاهش 334 واحدی شاخص کل روبرو شد تا سقوط بورس در آستانه بازگشایی دو نماد بانکی تشدید شود.
کد خبر : 154370

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، واکنش های منفی بازار نسبت به انتخاب رئیس جمهور آمریکا با بازگشایی نماد بورسی بانک ملت از جمله عواملی بود که روند نزولی بورس تهران را تشدید کرده است. این روند نزولی می تواند با بازگشایی نماد بانک صادرات که وضعیت بسیار بدتری نسبت به بانک ملت دارد تشدید شود. همچنین افزایش تنش های سیاسی که دولت جدید آمریکا در جهان ایجاد کرده است مستقیما در تقابل با سیاست خارجه ایران قرار گرفته است و در نتیجه این موضوعات بورس تهران را بیش از پیش تحت فشار قرار می دهد.


نماد بانک ملت امروز نیز روند نزولی در پیش گرفت و در پایان معاملات روزانه بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشت. به طور کلی می‌توان چنین گفت که سیگنال‌های منفی بازار در کوتاه مدت قدرت بیشتری دارند و در نتیجه در معاملات هفته جاری نیز شاهد کاهش مجدد شاخص های بازار خواهیم بود.


در بازارهای جهانی قیمت جهانی طلا بعد از افت روز گذشته اندکی افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت با رشد 2 دلار و 91 سنتی به 1191 دلار رسید. هر بشکه نفت برنت نیز با افت 61 سنتی به 55 دلار و 49 سنت رسید. اما در بازار فلزات اساسی شاهد نوسان قیمت ها میان هر 5 فلز کلیدی آلومینیوم، نیکل و مس با رشد قیمت مواجه شدند و سرب و روی افت قیمت را تجربه کردند.


آمار روزانه بورس


شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 334 واحدی روی رقم 77 هزار و 714 واحد ایستاد.


ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 174 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به‌دست شدن 829 میلیون و 837 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 55 هزار و 467 نوبت دادوستد بود.


شاخص کل هم‌وزن اما افزایش 4 واحدی را تجربه کرد و به عدد 15 هزار و 634 واحد دست یافت. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 453 واحدی عدد 84 هزار و 971 واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص بازار اول نیز با کاهش 270 واحدی، به عدد 54 هزار و 984 واحد رسید و در سوی دیگر شاخص بازار دوم با کاهش 530 واحدی به عدد 166 هزار و 382 واحد دست یافت.


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، کالسیمین، حق تقدم استفاده نشده بیمه کوثر، حق تقدم داروسازی اکسیر، کابل البرز، سرمایه‌گذاری پردیس، لام ایران، صنایع کاغذسازی کاوه و حق تقدم لابراتورهای سینادارو، موتورسازان تراکتورسازی ایران، صنایع لاستیکی سهند، بیمه دانا، قند اصفهان، لامپ پارس شهاب، سیمان بهبهان، واسپاری ملت، داده‌پردازی ایران، اوراق اجاره نفت پارس، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی زاگرس، فارمد، پارس، زرین معدن آسیا، متوقف شدند.


بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت بانک ملت با 63 واحد، فولاد مبارکه اصفهان با 39 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 28 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی و نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی شیراز با 6 واحد، لیزینگ رایان سایپا با 4 واحد و سیمان بجنورد با 3 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.


همچنین عنوان برترین گروه های صنعت به گروه صنایع بانک، خودرو و فلزات اساسی تعلق گرفت. همچنین بیشترین افزایش قیمت امروز را در نماد شرکت های داده پردازی ایران، سیمان بهبهان و سیمان خزر شاهد بودیم. از سوی دیگر بیشترین کاهش قیمت نیز مربوط به نماد شرکت های واسپاری ملت، گروه صنعتی ملی و کویر تایر بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته