دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استقبال مخاطبان از اجرای گروه لهستانی

نمایش «همسرایی یتیمان» کاری از یژی ژون از جمله آثار بخش مسابقه بین‌الملل بود که طی دو روز7 و 8 بهمن ماه در تالار حافظ روی صحنه رفت که اجرای روز نخست در ساعت 20:30 و اجرای 8 بهمن ماه در دو ساعت 18 و 20:30 بود.
کد خبر : 154310

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، با وجود ظرفیت قابل توجه تالار حافظ، صندلی‌های پلاستیکی در چند ردیف برای مخاطبان چیده شده بود. حجم تماشاگران این اثر نمایشی به قدری زیاد بود که مخاطبان علاوه بر استقرار بر روی صندلی‌ها مجبور شدند بر روی پله‌ها نیز بنشینند و به مدت 80 دقیقه نمایش را از روی پله‌ها تماشا کنند.


با توجه به مدت زمان بررسی بلیت‌های تماشاگران در ورودی سالن، طبیعتاً تاخیری تا آغاز نمایش ایجاد شد که تماشاگران نمایش «همسرایی یتیمان» در این مدت، فرصت را غنیمت شمرده و مشغول گرفتن سلفی و یا مطالعه بروشور این اثر که به دو زبان فارسی و انگلیسی بود، مشغول شدند.



«همسرایی یتیمان» اثری بر اساس رمان «گلهای گندم» از گوی کروسی بود که به عنوان نمایشی بی‌کلام داستانی مسحورکننده درباره تنهایی انسان را روایت می‌کرد.


«همسرایی یتیمان» یک صدا واژه‌های تکراری را درباره درد و فراق و تنهایی زمزمه می‌کند. به طوری‌که هرکسی با هر برداشتی از این نمایش در نهایت به یک سیاهچال می‌رسد. چاره‌ای نیست و هیچ چیز خوشحال‌کننده‌ای وجود ندارد .


یژی ژون (کارگردان این اثر) با این داستان کوتاه و شفاف می‌گوید که هیچ کاری نمی توان کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته