دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان خبر داد

فعالیت 5 مرکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در استان سمنان

جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، صبح امروز به ریاست دکتر حمید میرزاده و با حضور معاونان دانشگاه و سایر اعضای هیات امنا برگزار شد.
کد خبر : 154279

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در ابتدای این جلسه، دکتر شاهرخ رنجبر‌بهادری، دبیر هیات امنای استان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با تسلیت ارتحال آیت‌الله هاشمی گفت: «ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بنیان‌گذار دانشگاه آزاد اسلامی برای کشور ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است و ما همه تلاش‌مان را برای تحقق آرمان‌ها و اهداف ایشان و برای پیشبرد علم و فرهنگ در کشور انجام می‌دهیم.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گزارش از عملکرد این دانشگاه در استان ارائه کرد و گفت: «در استان سمنان، 59 دانشگاه، موسسه و واحد آموزشی وجود دارد که 5 واحد و یک مرکز از آن متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است، یعنی بالای 10 درصد را شامل می‌شود و 73 درصد مراکز هم متعلق به واحدهای آموزشی پیام‌نور، علمی کاربردی و فنی‌و‌حرفه‌ای است.»


رنجبر بهادری ادامه داد: «95 هزار و 902 دانشجو در حال حاضر در سمنان تحصیل می‌کنند که بالای 25 درصد از آنها از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هستند یعنی این دانشگاه 24 هزار و 470 دانشجو دارد در حالیکه از ابتدا تاکنون 110 هزار و 37 نفر از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل شده‌اند. 366 هزار و 790 نفر نیز آمار فارغ‌التحصیلان کل واحدهای آموزشی استان سمنان است.»


او درباره دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی هم گفت: «بالای 50 درصد از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند و دقیق‌تر می‌توان گفت که حدود 12 هزار و 342 دانشجو در تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند. بنابراین نسبت استاد به دانشجو به صورت همگن‌شده 1 به 26 است.»


دبیر هیات امنای استان سمنان به اعضای هیات‌علمی تما‌م‌وقت موسسات آموزشی عالی این استان هم اشاره کرد و گفت: «در واحدهای آموزش عالی استان سمنان، هزار و 961 نفر عضو هیات علمی تمام‌وقت مشغول فعالیت هستند. همچنین 193 نفر مربی، 426 استادیار، حدود 200 نفر دانشیار و 8 نفر استاد تمام در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان حضور دارند. از سال 92 تا 95 به ترتیب 12، 11، 19 و 17 نفر به اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در سال 96 (25) استادا دیگر هم جذب شوند.»


به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان حدود 4 هزار و 571 مقاله در این استان منتشر شده است که بخش زیادی از آن به دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص دارد. رنجبربهادری افزود: «ما 5 واحد تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان ایجاد کرده‌ایم و اقدامات بسیار مهمی را درباره طرح‌های ماندگار، شفا، فرهنگی و ... انجام داده‌ایم. ما همچنین درآمدهای غیر‌شهریه‌ای نسبتا خوبی از طریق مراکز دانش‌بنیان و ... به دست آورده‌ایم و فکر می‌کنیم که در سال آینده وضعیت خوبی نسبت به امسال و سال‌های گذشته داشته باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته