دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 بهمن 1395 - 08:23

پاریس: در تهران بر لزوم پایبندی به برجام تأکید خواهیم کرد

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت دیپلمات ارشد این کشور در سفر به تهران بر لزوم پایبندی همه طرف‌ها به توافق هسته‌ای تأکید خواهد کرد.
کد خبر : 154229

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از فارس، در آستانه سفر ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه به تهران، سخنگوی وزارت خارجه این کشور گفت در این سفر بر لزوم پایبندی به برجام تأکید می‌شود.


آیرو قرار است روز دوشنبه برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و فرانسه وارد تهران شود. حدود 50 شرکت فرانسوی در این نشست که روز سه‌شنبه برگزار می‌شود شرکت می‌کنند و احتمالا قراردادهای اقتصادی بیشتری با ایران امضا خواهند کرد.


فرانسه از جمله کشورهایی است که بلافاصله پس از حصول توافق هسته‌ای روابط اقتصادی خود را با ایران از سر گرفت. شرکت هواپیماسازی «ایرباس» و دو شرکت خودروسازی «رنو» و «پژو» فرانسه در یک سال گذشته قراردادهای کلانی با ایران بسته‌اند.


به نوشته رویترز، رومین نادال، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز جمعه در یک نشست خبری گفت: «ژان مارک آیرو بر اهمیت اینکه تمام طرف‌هایی که از توافق حمایت کرده‌اند کاملا به آن پایبند بمانند، تأکید خواهد کرد.»


این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا توافق هسته‌ای با ایران را «بدترین توافق» توصیف کرده است. با این حال هنوز مشخص نیست که او چه سیاستی را در قبال آن در پیش بگیرد.


رویترز با بیان اینکه اتحادیه اروپا در زمینه لزوم ادامه اجرای برجام کاملا با روسیه و چین هماهنگ است، به نقل از یک منبع دیپلماتیک فرانسوی نوشته است: «ایرانی‌ها به واسطه انتخاب ترامپ متزلزل شده‌اند و اظهاراتشان هم مشخص است و تصور می‌کنم که آن‌ها باید نگران باشند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته