دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1394 - 20:09
دبیران کل احزاب در نشستی با معاون سیاسی وزیر کشور عنوان کردند:

از مخالفت با خانه و یارانه احزاب تا انتقاد به رویکردهای مقطعی

سومین نشست عمومی دبیران کل احزاب کشور با معاون سیاسی وزیر کشور عصر امروز در محل این وزارتخانه برگزار شد.
کد خبر : 15399

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در این نشست که محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور و رضازاده مدیرکل سیاسی وزارت کشور حضور داشتند، هر یک از دبیران کل حاضر در جلسه به ارائه نظرات خود پرداختند.


کمالی: با هرگونه دخالت دولت در کار احزاب مخالفم/ مخالف خانه احزاب هستم


بر پایه این گزارش، حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار اظهار کرد: من با دریافت یارانه احزاب از دولت مخالفم. همچنین مناسب نمی‌دانم که دولت در کار احزاب دخالت کند.








لطف مسئولان به احزاب این است که احزاب را نفی نکنند و نگویند که ما عضو هیچ حزبی نیستیم، مگر احزاب دزد هستند؟ که اینگونه می‌گویند؟

کمالی تأکید کرد: من مخالف خانه احزاب نیز هستم.


وی گفت: احزاب باید حق انتخاب مردم را افزایش بدهند و این شکلی که دولت بخواهد برای احزاب تصمیم‌گیری کند، یک نگاه دستوری است و تغییر و اصلاحی در امور کشور در پی ندارد.


کمالی افزود: لطف مسئولان به احزاب این است که احزاب را نفی نکنند و نگویند که ما عضو هیچ حزبی نیستیم، مگر احزاب دزد هستند؟ که اینگونه می‌گویند؟


عبداللهیان: در کدام کشور 250 حزب وجود دارد؟


در ادامه جلسه، دبیرکل کانون مهندسین با طرح این پرسش که «در کدام کشور 250 حزب حضور دارند»، گفت: به نظرم باید در بین احزاب یک تجمیع صورت گیرد یعنی هم‌فکران، شورایی مرکزی تشکیل داده و 10 تا 20 حزب با تفکر سیاسی فعالیت کنند.


عبداللهیان، دبیرکل کانون مهندسین در این جلسه اظهار داشت: ما در ایران تا سال 1370 بین 10 تا 20 حزب سیاسی داشتیم اما از این تاریخ به بعد ناگهان 250 حزب تشکیل شد.


وی در ادامه اظهارات خود از وزارت کشور خواست که نسبت به نحوه فعالیت و کار تشکیلاتی برخی احزاب بررسی‌هایی صورت دهد و تحقیق کند که احزاب کارهای تشکیلاتی خود را چگونه انجام می‌دهند. به عبارت دیگر آیا دارای دفتر و مقدمات لازم برای تشکیل یک حزب هستند یا خیر؟


عبداللهیان در پایان نسبت به خط مشی کانون اسلامی مهندسین اشاره کرد و گفت: ما نه اصلاح‌طلب هستیم نه اصولگرا بلکه منطق‌گرا هستیم.


فعال: یارانه احزاب طی مصوبه‌ای برقرار شود


حکیم فعال، دبیرکل مجمع کارمندان بانک‌ها در نشست دبیران کل احزاب با معاون سیاسی وزیر کشور گفت: درخواست ما این است که یارانه احزاب طی مصوبه‌ای برقرار شود.


وی اضافه کرد: از وزارت کشور تقاضا داریم شورایی تشکیل دهد که دبیران کل در آن تصمیم‌گیری کنند و تصمیمات آنها ماهانه توسط نشریه‌ای که زیر نظر وزارت کشور است، چاپ شود.


دریابان سخنگوی جمعیت همگامان توسعه نیز در این نشست اظهار داشت: به دلیل ساختار کشور و عملکرد نموداری همواره سعی کرده‌ایم نگاهی توسعه‌محور داشته باشیم.


وی با تأکید بر اینکه «باید نگاهی نرم‌افزاری به توسعه سیاسی داشته باشیم»، گفت: امروز باید با الگوبرداری از جهان پیرامون خود نگاه سخت‌افزاری به توسعه سیاسی را کاهش و نگاهی نرم‌افزاری به این عرصه را افزایش دهیم.


به اعتقاد سخنگوی جمعیت همگامان توسعه، توسعه سیاسی سبب بروز و نمود استعدادها می‌شود و برای این بروز و نمود نیز نیازمند احزاب سیاسی در کشور هستیم.


به گزارش آنا، در این جلسه دبیران کل حزب کارمندان خط امام، مجمع اندیشه و وحدت استان مرکزی، جمعیت زندگی، حزب ثقلین و شاخه زیتون نیز به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته