دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1395 - 11:46

وزیر علوم وارد زنجان شد/ توسعه مدارس کسب‌وکار برای تربیت مدیران آینده کشور

دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای دیدار با دانشگاهیان استان زنجان و بازدید از پروژ‌های عمرانی صبح امروز وارد این استان شد.
کد خبر : 153951

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، محمد فرهادی، وزیر علوم صبح امروز وارد زنجان شد. فرهادی با حضور در محل یادمان شهدای گمنام دانشگاه زنجان، با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به مقام شامخ شهدا، ادای احترام کرد.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با حضور در دانشگاه زنجان در جمع خبرنگاران گفت: «راه‌اندازی و توسعه مدارس کسب و کار از جمله برنامه‌هایی است که برای توسعه کارآفرینی، ارتباط با صنعت و تربیت مدیران آینده در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است. مدارس کسب و کار، دانش‌های مدیریتی و مهارتی و مدیریت‌های موفق جهان را در سطوح بین رشته‌ای آموزش می‌دهند. در این مدارس و دانشگاه‌های نسل سوم، استادان نخبه داخلی و خارجی تدریس می‌کنند تا مدیران آینده کشور را تربیت کنند.»


فرهادی افزود: «اولین مدرسه کسب و کار در زنجان راه‌اندازی شده است و اکنون توسعه این مدارس در کشور در دستور کار قرار دارد و شمار دانشگاه‌های نسل سوم روز به روز افزایش می‌یابد. همچنین برنامه‌های درسی مقاطع مختلف تحصیلی بازنگری و رشته‌های کاربردی مدیریتی فنی و مهندسی با رویکرد جدید آموزش داده می‌شود.»


او بر آموزش دانشجویان در محیط‌های صنعتی حداقل برای سه ماه از دوره‌ تحصیل آنها تاکید کرد و گفت: «آئین‌نامه‌های لازم در این زمینه به همه دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.»


حضور در جلسه شورای دانشگاه زنجان، بازدید از دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و دیدار با برگزیدگان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی و کانون‌های دانشگاه زنجان، بازدید از پروژه های در دست اجرای دانشگاه زنجان و ... از دیگر برنامه‌های وزیر علوم در این سفر یک روزه است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته