دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1395 - 10:46
در سفر به استان زنجان

راهنمایان جهانی گردشگری از گنبد سلطانیه بازدید کردند

راهنمایان جهانی گردشگری که برای شرکت در هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری به ایران سفر کرده‌اند عصر دیروز در سفر به استان زنجان از گنبد سلطانیه بازدید کردند.
کد خبر : 153924
به گزارش گروه فرهنگی آنا از میراث آریا، هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری با حضور ۳۱ راهنمای جهانی گردشگری از ۴۹ کشور جهان روز شنبه نهم بهمن ماه در تهران برگزار خواهد شد.

در همین راستا و در مرحله پیش سفر این کنوانسیون، ۱۴۱ راهنمای جهانی گردشگری از ۳۵ کشور جهان با حضور در گنبد سلطانیه از بخش های مختلف این بنای تاریخی بازدید کردند.


این راهنمایان در بازدید از گنبد سلطانیه از نزدیک شکوه و عظمت تاریخی بزرگترین بنای خشتی جهان را مشاهده کردند.


راهنمایان جهانی گردشگری همچنین در ادامه سفر خود به استان زنجان از رختشویخانه زنجان بازدید کردند و با گشت و گذاری در شهر تاریخی زنجان از بخش های مختلف این شهر دیدن کردند.


در پانزدهمین فدارسیون جهانی راهنمایان گردشگری که در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ در جمهوری چک برگزار شد، از میان یازده کشور نامزد، سه کشور ایران، سنگاپور و دانمارک به عنوان کاندیدای نهایی انتخاب و در نهایت امر کشور ایران برای اولین بار، با ۱۸ رای موافق میزبانی سال ۲۰۱۷ را کسب کرد.


پس از بازدید ۱۰ روزه بازرسان فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری از ایران و زیرساخت‌های آن در دی ماه سال ۱۳۹۴، ایران رسماً میزبان برگزاری کنوانسیون راهنمایان گردشگری سال ۲۰۱۷ شد و کانون انجمن‌های کارگری راهنمایان گردشگری سراسر کشور به عنوان مجری و میزبان انتخاب شدند.


شعار ایران در کنوانسیون ۲۰۱۷ «ایران؛ مردمانی مهربان با آغوش باز، فرهنگی کهن و پر رمز و راز» است.


انتهای پیام/

برچسب ها: بازدید
ارسال نظر
هلدینگ شایسته