دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جای خالی گوشی ایرانی در بازار موبایل/ خریدار ندارند!

گوشی تلفن همراه ایرانی که مدتی تبلیغات آن در همه رسانه‌ها اوج گرفته بود‌، این روزها در بازار فروشندگان موبایل بسیار کم فروغ است.
کد خبر : 15386

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، گشتی در بازار موبایل تهران واقع در خیابان جمهوری نشان می‌دهد که در این مراکز همه مدل گوشی غیر از گوشی‌های ایرانی عرضه می‌شود.


اگر در این بازار و یا بازار علاءالدین به عنوان دو مرکز اصلی فروش موبایل به دنبال گوشی ایرانی بگردید، نه تنها نمایندگی رسمی آن را پیدا نمی‌کنید، بلکه به سختی می توانید در چند مغازه کوچک تعداد محدودی از این گوشی را پیدا کنید.


یکی از مغازه‌داران بازار موبایل با تاکید بر اینکه عرضه گوشی ایرانی هیچ‌گاه از طریق نمایندگی در بازار انجام نمی‌شد، گفت: شاید بتوانید در بازار علاءالدین و در حد چند فروشگاه برخی مدل‌های این گوشی را پیدا کنید.


وی افزود: این گوشی‌ها به دلیل پایین بودن سطح فناوری تولید، هیچ‌گاه نتوانست جایی در میان گوشی‌های هم‌دوره خود پیدا کند.


در بازار موبایل گوشی‌های اپل، سامسونگ، سونی و هوآوی بیشترین مشتری را به خود جذب کرده‌اند؛ این را فروشندگان بازار می‌گویند. به طور مثال در نمایندگی گوشی کره‌ای سامسونگ که شلوغ‌تر از سایر نمایندگی‌هاست گوشی مدل S6 با قیمت 2 میلیون و 571 هزار تومان و مدل تازه وارد ‌‌S6 edge به قیمت 3 میلیون و 121 هزار تومان به عنوان پرفروش‌ترین گوشی‌ها شناخته می‌شوند.


همچنین گوشی آیفون 6 شرکت اپل نیز با حداقل قیمت 2 میلیون و 280 هزار تومان همچنان پرفروش‌ترین گوشی این برند است. در نمایندگی شرکت سونی مدل اکسپریا Z3 با قیمت یک میلیون و 660 هزار تومان در صدر جدول پرفروش‌های این شرکت قرار دارد.


در بازار موبایل تهران شاید یکی از شلوغ‌ترین نمایندگی‌ها مربوط به شرکت هوآوی است که گوشی‌های با قابلیت بالا را به نرخ‌های بسیار پایین‌تر از شرکت‌های دیگر عرضه می‌کند.


در این نمایندگی گوشی mute7 به عنوان جدیدترین مدل گوشی یک میلیون و 482 هزار تومان قیمت گذاری شده در حالی که گوشی G7 به قیمت 875 هزار تومان و گوشی PG به قیمت 756 هزار تومان عنوان پر فروش‌ترین را به خود اختصاص داده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته