دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

دانشجوی والیبالیست واحد سیرجان: هدفم پوشیدن پیراهن تیم ملی «الف» است/ مسئولان دانشگاه از والیبال حمایت ویژه کنند

دانشجوی والیبالیست رشته مهندسی الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان از مسئولان این دانشگاه خواست تا به صورت ویژه از تیم والیبال حمایت کنند.
کد خبر : 153765

رسول شهسواری متولد سال ١٣٧١ سیرجان و دانشجوی رشته مهندسی الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی این شهر، یکی از والیبالیست‌های مطرح کشور است که اکنون عضو تیم فرش محتشم کاشان در لیگ یک مشغول بازی است.


او از سال ٨٧ والیبال را بصورت حرفه‌ای از تیم گل‌گهر آغاز کرده و تا سال ٨٩ در این تیم بازی کرد. سال ٩٠ در تیم راه و ترابری اصفهان بازی کرد و سال ٩١ به تیم ملی جوانان دعوت شد و در بازی‌های آسیایی جوانان با تیم ایران مقام سوم را کسب کرد، بعد از آن به تیم سایپا تهران رفت و مقام چهارم لیگ برتر را با این تیم به دست آورد.


من یک هدف دارم و آن هم پوشیدن پیراهن تیم ملی الف است و تمام تمرکز و تلاشم را به کار گرفته‌ام تا به هدفم برسم

شهسواری سال ٩٢ از سایپا جدا شد و در شهرداری زاهدان بازی کرد. در لیگ برتر سال ٩٣ به تیم سایپا برگشت و سال ٩٤ به تیم ملی «ب» و امید دعوت شد و در بازی‌های آسیایی در کشور میانمار مقام قهرمانی را کسب کردند. در شهریور سال ٩٤ به بازیهای امیدهای جهان رفتند و با کم شانسی و مصدوم شدن دو نفر از بازیکنان در یک پست ضربه خوردند و مقام هفتم جهان را کسب کردند.


این والیبالیست بعد از بازی‌های جهانی به تیم آرمان اردکان پیوست و با تیم اردکان به مرحله پلی اف لیگ برتر راه یافت و امسال هم با تیم فرش محتشم کاشان در لیگ یک قرارداد بسته و اکنون با تیم فرش محتشم همکاری دارد.


گفت‌‌وگوی خبرنگار خبرگزاری آنا با رسول شهسواری، این والیبالیست موفق را در زیر می‌خوانید:


*چه کسانی در موفقیت شما سهیم بودند؟


- در مرحله اول پدر و مادرم نقش اصلی را داشتند و هرچه دارم از آنهاست و بعد مربیانی که با من کار کردند که تعدادشان زیاد است.


*دانشجو بودن شرایط ورزشی را سخت نکرده؟


کلا ورزشکار حرفه‌ای بودن سخت است.



*تربیت بدنی واحد سیرجان با شما همکاری مطلوبی داشته است؟


- تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان از زمان آقای حدیدی تا الان که آقای محمودآبادی مسئول هستند همکاری خیلی خوبی با من داشته‌اند و دارند.


*مشکلات رشته ورزشی شما چیست؟


- اکنون والیبال ایران در آسیا و جهان در جمع مدعیان است و خدا را شکر امکانات ورزشی این رشته در ایران خوب شده فقط تنها مشکل این رشته کمبود اسپانسر است و تیم های لیگ ایران از این مسئله ضربه زیادی می‌خورند.


*آیا والیبال دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان به جایی که باید رسیده است؟


- والیبال دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان در سال ٩٤ به مقام قهرمانی دانشگاه های آزاد کشور رسید و این یک موفقعیت بزرگ به شمار می آید و باعث افتخار استان کرمان و شهر سیرجان محسوب می‌شود.



*پیشنهاد شما برای بهتر شدن رشته والیبال واحد سیرجان چیست؟


- مسئولان دانشگاه بطور ویژه تیم والیبال را نگاه، حمایت و برنامه ریزی کنند و تمرینات منظم برای دانشجویان علاقه‌مند و بااستعداد دانشگاه صورت پذیرد چون دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان ثابت کرده که استعدادهای زیادی در رشته والیبال دارد و می تواند نگاهی به تیمداری حرفه ای داشته باشد چه در لیگ یک و چه در لیگ برتر.


*تا چه زمانی ورزش را ادامه می‌دهید؟


- تا زمانی که از والیبال بازی کردنم لذت ببرم و حرفی برای گفتن داشته باشم والیبال بازی می کنم.



*برنامه شما برای آینده چیست؟


- من یک هدف دارم و آن هم پوشیدن پیراهن تیم ملی الف است و تمام تمرکز و تلاشم را به کار گرفته‌ام تا به هدفم برسم.


*یک خاطره خوب...


در بازی‌های آسیایی میانمار در مرحله نیمه نهایی با تیم چین تایپه بازی داشتیم که بازی را دست کم گرفتیم و دو ست اول را باختیم و بازی از دستمان خارج شده بود و همه باخت را جلو چشمان خود می دیدیم. فشار روانی بالایی روی بچه ها بود که با خواست خدا و هوشیاری آقای پیمان اکبری و کمک های ایشان که تغییر تاکتیک دادند، توانستیم بازی را ٣ بر٢ ببریم و به فینال راه پیدا کنیم، هیچوقت نمی توانم این خاطره را فراموش کنم و از بهترین خاطراتم شد.


*سخن پایانی...


از پدر و مادرم و تمام کسانی که برای من زحمت کشیدند تشکر می کنم.



انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا والیبال
ارسال نظر
قالیشویی ادیب