دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1395 - 13:16
سخنگوی حزب اسلامی کار خبرداد؛

نشست همفکری انتخاباتی حزب اسلامی کار اواخر بهمن برگزار می‌شود

سخنگوی حزب اسلامی کار با اشاره به برگزاری نشست انتخاباتی حزب متبوعش در اواخر بهمن گفت: نشست همفکری میان ستاد مرکزی انتخابات با مسئولان دفاتر استانی در سراسر کشور برگزار می‌شود و طبق راهبردهایی که تنظیم شده، مسئولان دفاتر استانی، رؤسای ستاد انتخاباتی حزب در استان‌ها نیز هستند. جلسه‌ای که در اواخر ماه بهمن برگزار می‌شود محلی برای تببین و چگونگی راهبردها در انتخابات خواهد بود.
کد خبر : 153752

حسین نیشابوری سخنگوی حزب اسلامی کار با توجه به انتشار مطلبی در یکی از خبرگزاری ها درباره برگزاری همایش انتخاباتی این حزب در اواخر بهمن ماه در گفت‌وگویی با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا اظهار داشت: همایشی در کار نیست و مراسم مطرح شده صرفا نشست انتخاباتی مسئولان دفاتر استانی حزب در سراسر کشور است. مسئولان دفاتر استانی به تهران می‌آیند تا در نشستی یک روزه، استراتژی‌ها و راهبردهای حزب برایشان تبیین شود. در مقابل آنان نیز با گزارشات میدانی که می‌آورند حزب را از وضعیت استان‌ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها مطلع خواهند کرد.


ورود حزب اسلامی کار به انتخابات از هفته آینده


سخنگوی حزب اسلامی کار درباره برنامه‌های انتخاباتی این حزب در ماه‌های آینده اظهار داشت: این حزب در انتخابات سال 96 همانند دو انتخابات پیشین دارای برنامه است. برنامه‌های حزب برای هر دو انتخابات آتی تدوین و تصویب شده است. جلسه ستاد انتخابات حزب نیز در روزهای گذشته برگزار و در آن مقرر شد که دفتر سیاسی حزب، آیین‌نامه و ساختار ستاد انتخابات را تدوین کند و در جلسه آتی ستاد، آیین‌نامه را مطرح و پس از آنکه اعضای ستاد آن را تصویب کردند ارکان ستاد نیز انتخاب شوند.


نیشابوری در ادامه گفت: افرادی که تمایل دارند ستاد انتخابات حزب را یاری کنند نامزد خواهند شد و اعضای ستاد نیز براساس توانایی‌هایشان به آنها رأی می‌دهند و ستاد عملا ظرف یک هفته آینده وارد کارهای انتخاباتی می‌شود. جزو اولین دستور کارها ارسال فراخوان به دفاتر استانی برای شرکت در نشستی یک روزه در تهران خواهد بود که احتمالا در هفته آخر بهمن ماه صورت گیرد.


اجماع، اتحاد و همدلی مهم‌ترین راهبردهای حزب


وی درباره راهبردهای حزب در انتخابات آتی اظهارکرد:‌ از جمله مواردی که حزب اسلامی کار برای انتخابات مدنظر قرار می‌دهد اجماع و اتحاد، همدلی و یکپارچگی است. هم در زمانی که شورای همانگی جبهه اصلاحات فعالیت می کرد و هم در حال حاضر که شورای عالی سیاست گذاری در کنار شورای هماهنگی کار راهبردها، استراتژی‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان و ابراز همگرایی در میان اصلاح طلبان را برعهده دارند. حزب اسلامی کار اصرار می ورزد بر اینکه همدلی و یکپارچگی و وحدت باعث شود که همگان بر اساس یک لیست متحد وارد انتخابات شوند. حزب در انتخابات سال آینده نیز همین رویکرد را مدنظر دارد. اینکه بتواند به شکل متحد با سایر تشکل‌ها در کنار هم قرار بگیرد و لیستی مشترک را ارائه دهد و از مردم دعوت کند که به آن لیست رأی دهند. در انتخابات ریاست جمهوری یک نفر و در انتخابات شوراها هم برای هر شهر لیستی تهیه خواهد شد و از مردم دعوت می‌شود به لیستی رأی دهند که همه اعضای شورای سیاستگذاری و هماهنگی اصلاح‌طلبان آن را تأیید می‌کنند، البته در صورتی که حزب اسلامی کار با اصلاح‌طلبان بر سر ارائه یک لیست واحد به اجماع برسد. مانند سایر احزاب که تمایل به حضور فعال در انتخابات دارند حزب اسلامی کار هم سناریویی را براساس موقعیت هر شهرستان، روستا و کلانشهرها به ویژه تهران اعلام خواهد کرد. در این سناریویی هم که تدوین شده است اتحاد با اعضای همفکر شورای عالی سیاستگذاری و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و پس از آن با خانه کارگر جمهوری اسلامی مدنظر قرار گرفته است. حزب اسلامی کار بر اساس واقعیات روز در صحنه انتخابات حضور پیدا خواهد کرد و مانند گذشته پرچم‌دار اتحاد در انتخابات از میان طیف اصلاح‌طلبان بوده و خواهد بود.


نشست راهبردی انتخابات در اواخر بهمن ماه


سخنگوی حزب اسلامی کار در پایان با اشاره به برگزاری نشست انتخاباتی در اواخر بهمن گفت: نشست همفکری میان ستاد مرکزی انتخابات با مسئولان دفاتر استانی در سراسر کشور برگزار می شود و طبق راهبردهایی که تنظیم شده، مسئولان دفاتر استانی، رؤسای ستاد انتخاباتی حزب در استان‌ها نیز هستند. جلسه‌ای که در اواخر ماه بهمن برگزار می شود محلی برای تببین و چگونگی راهبردها در انتخابات خواهد بود. این امکان وجود دارد این جلسه یک روزه و پشت درهای بسته باشد یا شاید تبدیل به جلسه‌ای رسمی شود که در آن حالت نیز با حضور سخنرانان و میهمانان خارجی در یکی از تالارهای تهران برگزار خواهد شد. باید گفت که هنوز سازوکار مشخصی درباره نحوه برگزاری این نشست وجود ندارد اما در نهایت با نظر دبیرکل و شورای مرکزی یکی از شیوه‌های لازم برای برگزاری این نشست تعیین می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته