دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عشق با طعم اپرای کلاسیک

نمایش «یتیم خانه فونیکس» نوشته آرش عباسی به کارگردانی محمد نیازی از مشهد، شب گذشته 5 بهمن ماه در تالار وحدت روی صحنه رفت و با اجرایی موزیکال، فضای داستان‌های پریان را برای مخاطبانش ترسیم کرد.
کد خبر : 153683

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، نمایش «یتیم‌خانه فونیکس» که شب گذشته 5 بهمن ماه در بخش مرور و مسابقه تئاتر جوان در تالاروحدت اجرا شد، فرم موزیکال داشت و تمامی دیالوگ‌های آن آهنگین و دارای وزن بود. نوع اجرای نمایش به قدری حساب شده بود که قافیه‌دار شدن دیالوگ‌های اثر نه تنها آسیبی به آن وارد نکرده بود بلکه در جذب مخاطب و ارتقای کیفی نمایش نیز بی‌تاثیر نبود.



با توجه به نوع اجرای اپراگونه و فضای فانتزی این نمایش، از جمله کسانی که در میان تماشاگران بیشتر به چشم می‌خورد لوریس چکناواریان بود که به لحاظ فعالیتش در حوزه موسیقی این حضور کاملا متناسب با اجرای «یتیم خانه فونیکس» بود.


«یتیم‌خانه فونیکس» اُپرایی کلاسیک بود که به مفهوم عشق در جامعه می‌پرداخت. در حقیقت موضوع این نمایش درباره اشتباه‌های مردم لندن است که نفرینی را در شهر بوجود می‌آورد. در این میان پسری به نام فونیکس در یتیم خانه لندن شهر را نجات می‌دهد.


در پایان این اجرا تماشاگران که تمامی صندلی‌های سالن را پرکرده بودند، با تشویق‌های ممتد رضایت خود را از اجرای گروه مشهد ابراز کردند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته