دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آبگوشت زهرماری در دربار مظفرالدین شاه

در پنجمین شب از اجراهای صحنه‌ای سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر فجر، 11 اثر در تالارهای نمایشی به اجرا درآمد که از این میان تماشاخانه سنگلج از جمله تالارهای پرمخاطب بود.
کد خبر : 153658

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، نمایش «آبگوشت زهرماری» نوشته آرش آبسالان به کارگردانی قاسم لطفی خواجه پاشا از شهر ارومیه در تماشاخانه سنگلج اجرا شد.


این اثر که با اجرای سر وقت، میزبانی خوبی از تماشاگران داشت، درباره اتفاقات دربار مظفرالدین شاه و ماجراهایی که در آشپزخانه دربار اتفاق می‌افتد بود که به زبان طنز وقایع داخلی را روایت می‌کرد.



«آبگوشت زهرماری» با قصه‌ای جالب، شیوه اجرایی نمایش‌های ایرانی را داشت که در کنار گویش بومی شهرهای مختلف ایران از جمله شیرازی، اصفهانی، کردی و ترکی، لحظات مفرح و لذت‌بخشی را برای تماشاگران ایجاد کرد.


در این اجرا، گاه دیالوگ‌های طنزآمیز که بیانگر وضعیت آشفته دربار مظفرالدین شاه بود، مخاطبان این اثر که در میانشان حتی کودکان و نوجوانان نیز وجود داشتند را به خنده می‌انداخت.


داستان این اثر از این قرار است که مظفرالدین شاه که همیشه آبگوشت می‌خورد، مدت‌ها لب به غذا نمی‌زند و به همین خاطر آشپزها تصمیم می‌گیرند تغییری در لیست غذای شاه بدهند که این موقعیت، روایتی جالب را در نمایش آبگوشت زهرماری ایجاد می‌کند.


این اثر نمایشی در 80 دقیقه اجرا شد و شدت تشویق‌ها نشان از آن داشت که این گروه توانست رضایت تماشاگرانش را جلب کند.






انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته