دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هفته نوزدهم لیگ برتر امروز استارت می‌خورد

استقلال محروم به پیکان رسید/ مصاف سر و ته جدول در دربی تبریز

آبی‌پوشان پایتخت در حالی در هفته نوزدهم لیگ برتر به مصاف پیکان می‌روند که نمی‌توانند از خریدهای جدید خود در این دیدار مهم استفاده کنند.
کد خبر : 153650

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امروز با برگزاری 2 بازی آغاز می‌شود و طی آن تیم‌های مدعی تراکتورسازی و استقلال برابر حریفان خود به میدان می روند.


در اولین بازی این هفته تراکتورسازی در خانه میزبان ماشین‌سازی تبریز است. این بازی یکی دیگر از دربی‌ها تبریز است و در شرایطی برگزار می‌شود که تیم سرخ‌‌پوش تبریزی با 37 امتیاز در رده دوم قرار دارد و در طرف مقابل سبزپوشان با 9 امتیاز در رده شانزدهم جدول ایستاده است و جدی‌ترین مدعی سقوط به لیگ آزادگان هستند.


تراکتوری‌ها این هفته هم یک روز زودتر از پرسپولیس بازی می‌کنند و تلاش آنها برای برگزاری بازی در یک روز با پرسپولیس بی‌نتیجه ماند. به‌طور حتم پیش و بعد از بازی امیرقلعه‌نویی در نشست‌های خبری بار دیگر به این موضوع اشاره خواهد کرد.


سرخ‌پوشان تبریزی که جدی‌ترین تعقیب‌کننده پرسپولیس هستند برای جبران فاصله 4 امتیازی خود با صدرنشین لیگ باید در دربی تبریز برنده از زمین خارج شوند اما آنها در این بازی فرزاد حاتمی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند و لوسیانو ادینیو، سعید آقایی و شهرام گودرزی را هم احتمالا به همین دلیل در اختیار نخواهند داشت. این موضوع کار را برای امیرقلعه‌نویی سخت می‌کند، چرا که او در خط حمله تنها مهدی شریفی را دارد و باید دید او چه تصمیمی برای خط جلوی خود در این بازی خواهد گرفت.


در طرف مقابل تیم فرهاد کاظمی که همچنان روی نوار ناکامی قدم بر می‌دارد و هفته‌هاست رنگ پیروزی را ندیده در این بازی تلاش خواهد کرد تا در وهله اول بازنده دربی نباشد و بعد از آن به دنبال آن باشد که بتواند به حداکثر امتیاز برسد. اتفاقی که تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد. ماشین سازی در این بازی محرومی ندارد و می‌تواند به کسب حداقل امتیاز امیدوار باشد اگر چه در فوتبال بارها نتایج غیرمنتظره‌ای رخ داده است. ضمن اینکه بازی رفت با برتری 2 بر صفر تراکتورسازی به پایان رسیده است.


* استقلال - پیکان


حلاوت و شیرینی پیروزی در خانه صنعت‌نفت آبادن برای علیرضا منصوریان دوام زیادی نداشت. او چند ساعت پس از پیروزی از طریق سیدرضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال متوجه می شود که تیمش محروم شده و در پنجره نقل وانتقالات نیم‌فصل نمی‌تواند مهره‌های موردنظرش را جذب کند. با این حساب منصوریان که آماده شده بود تا نیم‌فصل با جذب سرور جباروف،آندرانیک تیموریان و احتمالا سجاد شهباززاده با قدرت بیشتری رقابت‌های لیگ را ادامه دهد حالا بدون آنها باید برابر پیکان و احتمالا دیگر تیم‌های لیگ برتری بازی کند. ضمن اینکه منصوریان بختیاررحمانی را هم از دست داده که این موضوع کار را برای او سخت‌تر هم کرده است چرا که او اگر می‌دانست تیمش نمی‌تواند بازیکنی جذب کند تحت هیچ‌ شرایطی به رحمانی اجازه خروج نمی‌داد؛ همچون فرشید باقری که مجوز خروجش صادر نشد.


استقلال در شرایطی که روند نسبتا بهتری را نسبت به نیم‌فصل اول دارد و با 28 امتیاز در رده چهارم جدول ایستاده باید به مصاف پیکانی برود که در نیم‌فصل دوم با روزهای خوب خود فاصله زیادی گرفته و با یک امتیازی که در 3 دیدار قبلی گرفته 26 امتیازی است و در رده ششم جا خوش کرده است. جایگاهی که در صورت شکست برابر استقلال بدون تردید از دست می‌رود و آن وقت مجید جلالی و تیمش به طور کامل از ثبات خارج می‌شوند. موضوعی که جلالی این فصل همواره در پیکان به دنبال آن بوده است. تیم پیکان در این بازی محرومی ندارد و می‌تواند بدون مشکل به مصاف استقلال برود.


آبی‌پوشان هم که این فصل روند کاملا سینوسی را دنبال می کنند و نمی‌توانند بدون فراز و نشیب به راه خود ادامه دهند این هفته محرومی ندارند اما بازگشت بازیکنان مصدومی مثل یعقوب کریمی و جابر انصاری کماکان نا مشخص است و باید دید دکتر نوروزی و تیم پزشکی‌اش در باشگاه استقلال چه جوابی درباره آخرین وضعیت مصدومان تیم در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.


بازی رفت دو تیم در ورزشگاه شهر قدس با تساوی یک بر یک به پایان رسید و باید دید در این بازی مهم 6 امتیازی کدام تیم می‌تواند برنده شود و جایگاه خود در جدول رده‌بندی را بهبود بخشد.


برنامه هفته نوزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:


جمعه 8 بهمن 95


تراکتورسازی تبریز- ماشین سازی تبریز ساعت 15 ورزشگاه یادگار امام تبریز


استقلال تهران- پیکان تهران ساعت 16:45 ورزشگاه آزادی تهران


شنبه 9 بهمن 95


صبای قم- پرسپولیس ساعت 16:50 ورزشگاه یادگار امام قم


نفت تهران- استقلال خوزستان ساعت 16:50 ورزشگاه تختی تهران


پدیده خراسان – سایپا تهران ساعت 14:30 ورزشگاه ثامن مشهد


فولادمبارکه سپاهان- صنعت نفت آبادان ساعت 15 ورزشگاه نقش جهان اصفهان


فولاد خوزستان – سیاه جامگان ساعت 15:30 ورزشگاه غدیر اهواز


گسترش فولادتبریز- ذوب آهن اصفهان ساعت 14:30 ورزشگاه بنیان دیزل تبریز






انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته