دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1395 - 08:52

نشست آموزشی «اخلاق و عرفان در اندیشه‌های حضرت امام (ره)» در واحد رشت برگزار شد

در راستای ترویج اندیشه‌های سیاسی الهی تابناک حضرت امام خمینی (ره) کارگاه آموزشی «اخلاق و عرفان در اندیشه‌های حضرت امام (ره)» با حضور جمعی از استادان دروس معارف اسلامی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در سالن کنفرانس واحد رشت برگزار شد.
کد خبر : 153596

به گزارش خبرنگار آنا از رشت، دکتر شهاب شریعتی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در این جلسه با تسلیت شهادت جمعی از آتش نشانان در ساختمان پلاسکو تهران گفت: برگزاری این دوره‌ها می‌تواند در ارتقای کیفیت آموزشی دروس بسیار موثر باشد.


وی با تاکید بر ضرورت آشنایی نسل جوان با نهضت و مبانی اندیشه امام راحل(ره) بیان کرد: دنیا امروز تشنه اندیشه و تفکر حضرت امام (ره) است و در این تفکر و نهضت که نشان دهنده یک نهضت تاریخی و حیات‌بخش در قرن حاضر است، اسلام ناب و مبانی ارزشی، بسیار مشهود است.



بتول مهرگان مدیر گروه آموزشی معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و مسئول برگزاری این دوره هم گزارش مبسوطی از مجموعه فعالیت‌های گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ارائه کرد.


علی اکبر حامدی نماینده مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی نیز با برشمردن مجموعه فعالیت‌های این مرکز اظهار کرد: مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی به عنوان متولی مباحث مرتبط با حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد برای ارتقای سطح دانش و بینش استادان در راستای موضوعات مرتبط، 200 ساعت دوره آموزشی در سه فاز مهارتی، دانش افزایی و شناخت اندیشه‌های حضرت امام (ره) در کل کشور برگزار کند؛ استادان می‌توانند از طریق سایت مرکز و کانال اساتید درس وصیت‌نامه به فایل صوتی و متن دوره های آموزشی دسترسی داشته و بهره برداری کنند.



وی افزود: پس از طی این دوره ها استادان علاوه بر ارتقای علمی و توان تدریس، از امتیاز دوره نیز برای تمدید مجوز تدریس بهره‌مند خواهند شد.


دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی نیز به عنوان مدرس در این نشست به تبیین مبانی و اصول اندیشه شناسی امام خمینی(ره) پرداخت. این مدرس دانشگاه، شناخت شهودی و توحید، وحدت شناسی وجود، ولایت و پلورالیزم عرفانی، زبان‌شناسی هستی و آنتولژیک را از مهمترین مبانی اندیشه امام (ره) برشمرد.



در این دوره تعداد 80 نفر از استادان دروس معارف از واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت شرکت کرده و در پایان به پرسش هایی در زمینه اندیشه و اخلاق و چگونگی نشر معارف امام و انقلاب توسط مدرس این دوره پاسخ داده شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته