دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1395 - 09:35
در گفت‎وگو با آنا

بشارتی: آیت‎الله هاشمی بانی ارتقای علم و فرهنگ در کشور شد/ ماجرای حاضرجوابی هاشمی مقابل ادعای گزاف رئیس جمهور وقت ترکیه

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس تأکید کرد آیت‎الله هاشمی(ره) مردم را با تمدن‌های پیشرفته آشنا کرد و اقدامات مهمی برای ارتقای علم و فرهنگ در کشور انجام داد.
کد خبر : 153577

علی محمد بشارتی، عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس درباره شخصیت و ویژگی‌های آیت‎الله هاشمی رفسنجانی(ره) به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: «توضیح درباره کارنامه آیت‎الله هاشمی لازم نیست، چراکه عملکرد ایشان بر پیر و جوان، زن و مرد واضح است، مردم اقدامات این مرد بزرگ را دیده‎اند. آیت‌‌الله هاشمی بر همه مشکلات لبخند بر لب داشت و همچنین مشکلات را ساده جلو می‎دادند. به عقیده من این دو مورد از ویژگی‎های زیبا و ارزنده ایشان به شمار می‎آید.»


او در ادامه به رفتار او در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: «صدام در جبهه‌ای 800 کیلومتری در 31 شهریور سال 59 به ایران حمله کرد، پنج استان را به اشغال خود درآورد و شرق و غرب با صدام حسین علیه ایران متحد شده بودند، اما در مقابل آیت‌الله هاشمی در نماز جمعه‌ای از پیروزی بر عراق حرف می‎زد.»


مشاور امنیتی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد آیت‎الله هاشمی مردم را با تمدن‌های پیشرفته آشنا کرد و برای ارتقای علم و فرهنگ در کشور تلاش‌های فراوانی انجام داد.


بشارتی در ادامه به خاطره‌ای از سفر آیت‎الله هاشمی به ترکیه اشاره کرد و گفت: «درگذشته به همراه آیت‌الله رفسنجانی به ترکیه سفر داشتیم و آن زمان ترک‌ها سدی به نام آتاتورک ساخته بودند. رئیس جمهور وقت ترکیه آقای اوزال به آقای هاشمی گفت ما با این سد می‎توانیم کشورهای سوریه و عراق را خفه کنیم. ایشان از آقای اوزال پرسید میزان و حجم رودخانه‌های قزل ایرماق و یاشیل ایرماق که به این سد ختم می‎شود چقدر است؟ او در پاسخ میزانی را به آقای هاشمی گفت.»


عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس ادامه داد: «بعد از پاسخ، آقای هاشمی گفت؛ شما نمی‎توانید! رئیس جمهور وقت ترکیه گفت خیر ما می‎توانیم. بعد از اصرار و انکارهای آقایان هاشمی و اوزل، وزیر نیروی ترکیه گفت آقای هاشمی درست می‎گوید؛ چراکه میزان و حجم این دو رودخانه بیشتر از سد است. با سخنان و محاسبه آیت‌الله هاشمی؛ آبروی ترک‌ها رفت و هیأت ایرانی در مقابل آن‌ها سربلند شدند.»


بشارتی در پاسخ به این پرسش که با رحلت آیت‌الله هاشمی چه اتفاقی بر سر جریان اعتدال می‎آید؟ گفت: «هیچ اتفاقی نمی‎افتد. رهبر انقلاب فرموده بودند که برای من اصلاح‌طلبی و اصولگرایی مهم نیست بلکه موضع مقامات مدیران و مقامات نسبت به فتنه مهم است.»



گفت‎وگو از علی فراهانی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته