دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌و‌گو با آنا؛

یحیی گل محمدی: اتفاقات باشگاه ذوب‌آهن به تاریخ پیوست /شاید 10 سال دیگر سر‌مربی پرسپولیس شدم/ تنش بین کی‌روش و برانکو مدیریت نشد

سرمربی سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: همه اتفاقاتی که در نهایت منجر شد تا من از ذوب‌آهن جدا شوم به تاریخ پیوسته‌ است و نباید در مورد آن صحبت کرد.
کد خبر : 153571

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، بعد از اختلافات و درگیری که یحیی گل محمدی با باشگاه ذوب آهن پیدا کرد اواسط فصل نیم فصل اول راهش را از ذوب آهن جدا کرد و خیلی زود خبر پیوستنش به لیگ دسته یک توجه همه را به خود جلب کرد. گل‌محمدی در این سال‌ها مربی موفقی در لیگ برتر بود و حالا باید دید موفقیتش را در تیم اکسین البرز در لیگ آزادگان می‌تواند همچنان ادامه دهد یا خیر.


متن گفت و گوی خبرنگار آنا با این مربی به شرح زیر است:


* چطور شد به لیگ دسته یک رفتید؟


وست داشتم حضور در لیگ یک را هم تجربه کنم. از طرفی باشگاه های هدفمند همیشه جذابیت دارند و به همین دلیل تصمیم گرفتم پیشنهاد تیم اکسین البرز را قبول کنم. خوشبختانه در باشگاه اکسین مدیران فوتبالی وجود دارد. مسئولان این باشگاه هدف‌گذاری بلند مدت دارند البته که باشگاه مشکلاتی از لحاظ امکانات و زیرساخت‌ها دارد که این موضوع رسیدن به شرایط ایده آل را کمی سخت می‌کند اما به طور حتم با وجود مدیران فوتبالی مشکلات زودتر از تصور مرتفع خواهد شد.


*با این حال تصمیم غیر منتظره‌ای گرفتید.


-بله، ریسکش بالا است. من فصل گذشته مربی تیمی بودم که در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر بازی می‌کرد. به طور حتم دور شدن از آن شرایط در ابتدا سخت بود اما هدفمندی که این باشگاه داشت باعث شد به لیگ دسته یک بیایم، امیدوارم بتوانم با این تیم در لیگ برتر مربیگری کنم.


* البته شما پیش از این هم تجربه حضور در لیگ دسته یک را داشتید.


-بله. من حدود 6 سال پیش در دو تیم تربیت یزد و نساجی قائم‌شهر مربیگری کردم. لیگ یک از لحاظ زمین و امکانات مشکلات زیادی دارد اما بهترین مزیتش نسبت به لیگ برتر این است که بازی‌ها بدون وقفه برگزار می شوند و همین موضوع باعث پیشرفت بازیکنان می شود.


*متاسفانه در فوتبال ما لیگ آزادگان نسبت به لیگ برتر چندان مورد استقبال قرار نمی گیرد.


- از لحاظ جذابیت و هیجان، لیگ برتر شرایط بهتری دارد. تیم‌های لیگ برتری امکانات و چمن مناسب در اختیار دارند که تیم‌های لیگ آزادگانی از آن محروم هستند، اما مهمترین مزیت لیگ آزادگان انگیزه صعود به لیگ برتر است که جذابیت بازی‌ها را دوچندان می کند. از طرفی در لیگ آزادگان برنامه بازی‌ها منظم و دقیق است، موضوعی که در لیگ برتر کمتر به آن اهمیت می‌دهند و شاید ‌یکی از دلایل جذابیت و پیشرفت بازیکنان در لیگ آزادگان همین موضوع باشد.


*هدف شما در تیم اکسین البرز چیست؟


-به طور حتم کار در این مرحله برای ما کمی سخت است. هدف ما این است که در لیگ امسال به یک ثبات خوب برسیم و بعد از آن برای صعود به لیگ برتر در سال آینده تلاش کنیم.


*در اواسط نیم فصل اول از ذوب‌آهن جدا شدید. دلایل این جدایی هنوز نه از سوی شما و نه از سوی مدیران ذوب‌آهن اعلام نشده است؟


-ذوب آهن یکی از تیم های قدرتمند فوتبال ایران است اما متاسفانه در اواسط فصل گذشته شرایط در این تیم بهم ریخت و دیگر فضای مناسبی برای کار کردن در این تیم وجود نداشت. دوست ندارم اتفاقاتی که باعث جدایی‌ام از ذوب‌آهن شد را دوباره مرور کنم چرا که معتقدم همه آنها به تاریخ پیوسته‌اند و نباید در مورد آن صحبت کرد، اما به طور کلی باید بگویم وقتی من به عنوان مربی تیم فضای مناسب برای کار کردن نداشتم ترجیح دادم از این تیم جدا شوم.


* این روزها فوتبال ایران درگیر اختلافات دو مربی خارجی شده که منافع تیم ملی را به خطر انداخته است.


- متاسفانه تعاملی بین مربی تیم ملی و لیگ‌ برتری وجود ندارد و همین موضوع اختلاف و درگیری به وجود می‌آورد، ضمن اینکه من همان موقع که این اختلاف به وجود آمد گفتم بعید است که برانکو و کی‌روش سر یک میز بنشینند و خودشان این موضوع را خاتمه بدهند.


* کدام مربی را مقصر می دانید.


-هر دو حق دارند. نمی توانیم بگوییم کدام مربی بیشتر از دیگری حق دارد. به هرحال مربی‌های باشگاه‌ها دوست دارند بازیکنانشان در کنار تیم باشند و تمرین کنند. از طرفی مربی تیم ملی هم دوست دارد تمامی شرایط و امکانات به نفعش باشد.


*راه حل این اختلاف و درگیری را در چه می‌بینید؟


-به نظرم این مشکلات با یک نشست خوب حل می‌شود ولی متاسفانه مدیران فدراسیون فوتبالبرنامه‌ریزی نکردند و این مربیان را دورهم جمع نکردند تا با یکدیگر حرف بزنند و از مشکلات خود صحبت کنند. متاسفانه مدیران فوتبالی شرایط را برای از بین بردن تنش ها بین دو مربی فراهم نکردند.


* آخرین اردوی تیم ملی در امارات برگزار شد، جایی که جرقه اختلافات از همین جا شروع شد.


-من اگر جای مربی تیم ملی بودم اردو را در امارات برگزار نمی کردم. تیم برای مسابقه نیاز به تمرین و انجام مسابقه دوستانه دارد اما بازی دوستانه تیم ملی در امارات لغو شد و با توجه به این موضوع دلیلی نداشت که تیم به امارات برود و فقط تمرین کند. اگر تیم در امارات در بازی دوستانه به میدان می‌رفت این همه جنجال هم به وجود نمی آمد.


* شرایط برای تیم ملی حساس شده است، به نظرت تیم می‌تواند به جام جهانی صعود کند؟


-مطمئن باشید تیم ما به جام جهانی صعود می‌کند. تیم ملی هم‌اکنون صدرنشین است و یک سال بدون شکست را پشت سر گذاشته است و به طور حتم راه صعود برایش هموار است.


*امسال رقابت در لیگ برتر و در بالای جدول بسیار نزدیک و البته فشرده است.


- دو تیم پرسپولیس و تراکتور تا به این‌ جای کار نتایج خوبی کسب کردند و رقابت نزدیکی با هم دارند. ذوب‌آهن هم نتایجی خوبی گرفته است و جزو تیم‌های مدعی است، اما به عقیده من شانس پرسپولیس با توجه به قرعه و بازی‌های خانگی که دارد نسبت به تیم‌های دیگر برای کسب جام قهرمانی بیشتر است.


*ذوب‌آهن بعد از جدایی شما برخلاف انتظار روند خیلی خوبی گرفت و حالا یکی از مدعیان حداقل کسب سهمیه رقابت‌های آسیایی است.


- بازیکنان تیم چند سال است کنار هم هستند و هماهنگی خوبی بین نفرات هم وجود دارد. طبیعی است که با روی کار آمدن هر مربی تیم روند موفیقتش را ادامه دهد چرا که بازیکنان سالها کنار هم بازی می‌کنند و هماهنگی‌های لازم را دارند.


* دوست دارید دوباره به پرسپولیس برگردید؟


- سوال سیاسی می‌پرسید! برانکو برای پرسپولیس خیلی خوب کار کرده است. من اگر جای مدیریت باشگاه بودم یک پیشنهاد چند ساله به این مربی می‌دادم تا هدایت این تیم را به عهده بگیرد. او در حال انجام کارهای اساسی است و خبر دارم زیرساخت‌ها و شرایط خوب برای بازیکنان به وجود آورده است. فکر می‌کنم تمدید قرارداد چند ساله یک ثبات خوبی در پرسپولیس به وجود می آورد. دوست دارم برانکو چند سال کار کند و تیم جان بگیرد. شاید 10 سال دیگر سرمربی پرسپولیس شدم.


گفت‌وگو از علی شفعی‌جم


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته