دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1394 - 16:27
نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه آزاد استان ایلام برگزار کرد

جشن ازدواج دانشجویی با حضور 388 زوج جوان در ایلام + تصاویر

مراسم جشن ازدواج دانشجویی با حضور روسای دانشگاه های استان، مسئولان نهاد نمایندگی رهبری، جمعی از مدیران دستگاه های اجرائی و زوج های جوان در محل مجتمع رفاهی لاله شهر ایلام برگزار شد.
کد خبر : 15357

به گزارش خبرنگار آنا در این مراسم باشکوه مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان ایلام گفت: آسان سازی ازدواج، پرهیز از تجمل گرائی در بحث ازدواج دانشجویی و ایجاد ستاد دانشجویی از برنامه های مسئولان دانشگاه ها و نهاد رهبری برای تسهیل در امر ازدواج است.



حجت الاسلام مهدی همتی در خصوص این جشن ازدواج گفت: در مهر سال گذشته ثبت نام از زوج های جوان آغاز شد که 386 زوج ثبت نام کردند و با تدابیر اتخاذ شده و بنا بر انتخاب خود دانشجویان 200 زوج در قالب کاروان "در مسیر بهشت" به عتبات عالیات سفر می کنند و 186 زوج نیز در قالب کاروان "تا بهشت" به مشهد مقدس می روند.


وی گفت: با تشکیل ستاد ازدواج دانشجویی بسیاری از موانع و مشکلات حل شده و آمار نشان از آن دارد که همواره کمترین طلاق ها در ازدواج های دانشجویی رخ داده است.


همتی از برنامه های جانبی این جشن بزرگ، به برگزاری کارگاه هایی با حضور اساتید مجرب کشوری اشاره کرد و گفت: رقابت های ناسالم، چشم و هم چشم بازی ها، عدم ارتباط و عدم جواب های قانع کننده توسط کانون های مشاوره ای قبل از ازدواج از مشکلاهای پیش روی زوج های جوان است.



وی گفت: باید جامعه دانشگاهی در راستای تحقیقات کاربردی در زمینه ازدواج دانشجویی و فراهم کردن زمینه های ازدواج های سالم گام بردارند و اساتید مجرب و مسئولان دستگاه ها باید بحث ازدواج را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.


همتی خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره ای ازدواج دانشجویی باید راه اندازی شود و مسئولان باید مشکلات دانشجویان و زوج های دانشجویی پیگیری و بانک اطلاعاتی مربوط به زوج های جوان نیز ایجاد و تشکیل شود.


وی از روسای دانشگاه های استان به خصوص دکتر عباسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، سردار حسینی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، نوروزی معاونت هماهنگی استان، مدیرکل اوقاف استان ایلام، کمیته امداد امام خمینی ( ره) و سایر دست اندرکاران این مراسم بزرگ تقدیر و تشکر کرد.


در این مراسم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان ایلام هم گفت: مسئله ازدواج و انتخاب همسر یکی از مهترین مسائل زندگی انسان است و از ویژگی های یک زن خوب، نرم خو بودن، نرم رو بودن، نرم گو، نرم پوش بودن برشمرد.


حجت الاسلام سراج، امر ازدواج را یک سنت حسنه و مقدس خواند و ادامه داد: ازدواج های دانشجویی توام با تفاهم، همدلی است و می توان ازدواج دانشجویی را جزو بهترین ازدواج ها دانست.



در حاشیه این جشن بزرگ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام نیز گفت: انجام کار های فرهنگی و توجه به حضور دانشجویان در متن برنامه های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و علمی دانشگاه از اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی است.


دکتر شهریار عباسی گفت: با تدابیر حجت الاسلام دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، شاهد تحولات و پویایی دوچندان در حوزه فرهنگی دانشگاه بوده ایم و امروز هدف مجموعه دانشگاه آزاد، حضور فعال دانشجویان و دانشجو محور بودن فعالیت های دانشگاه است.


وی بیان کرد: کمک به حل مشکلات دانشجویان به خصوص در بحث ازدواج جزء اولویت های دانشگاه است و در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی به زوج های دانشجو تا سقف 200 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می کند.


رئیس واحد ایلام تصریح کرد: اکنون 7 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب