دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر انجمن خودروسازان:

خودروسازان داخلی در قوانین واردات خودرو دخالتی ندارند

دبیر انجمن خودروسازان با رد شایعات مربوط به دخالت خودروسازان داخلی در خصوص موضوعات پیرامون واردات خودرو بیان داشت : خودروسازان داخلی به هیچ وجه در خصوص قوانین جدید مربوط به واردات خودرو نقش نداشته و مشغول انجام کارهای خود می باشند.
کد خبر : 153495

به گزارش گروه اقتصادی آنا از میهن صنعت، دبیر انجمن خودروسازان با رد شایعات مربوط به دخالت خودروسازان داخلی در خصوص موضوعات پیرامون واردات خودرو گفت: خودروسازان داخلی به هیچ وجه در خصوص قوانین جدید مربوط به واردات خودرو نقش نداشته و مشغول انجام کارهای خود هستند.


احمد نعمت بخش افزود : تصمیم اتخاذ شده در خصوص واردات خودرو مربوط به وزارتخانه بوده و خودروسازان داخلی در آن نقشی نداشته اند چرا که دلیلی هم برای ورود به این موضوع وجود ندارد.


وی در ادامه با اشاره به این موضوع که قصد حمایت از موضوع و یا قوانینی که در این خصوص وضع شده است را نداریم گفت: حرف وزارتخانه نیز به دور از منطق نیست. چطور ممکن است پژو، رنو و برخی دیگر از برندهای خارجی حاضر به سرمایه گذاری در ایران شده اند، اما از سوی دیگر برندهای خودروسازی که فروش خوبی نیز در ایران داشته اند حاضر به اعطای نمایندگی رسمی نیستند؟


وی بار دیگر با تاکید بر این موضوع که ادعای های مطرح شده در مورد دخالت خودروسازان در این موضوع کذب است، عنوان کرد : در جلسه ای که چندی پیش در وزارت کشور برگزار گردید ما به عنوان انجمن خودروسازان مطرح کردیم که مخالفتی با واردات خودرو نداریم اما وزارتخانه تاکید داشت که این موضوع برای کشور حیثیتی شده است.


نعمت بخش تصریح کرد : موضوع مشکلات خدمات پس از فروش نیز در این مورد مطرح بود چنانکه اعطای نمایندگی رسمی به منزله تعهد شرکت مادر به وزارتخانه در خصوص خدمات ده ساله است که اگر به هر دلیل نمایندگی آن خودرو در ایران منحل شد و یا وزارتخانه از عملکرد آن نماینده ناراضی بود، شرکت مادر موظف به اعطای نمایندگی دیگر است که ادامه خدمات آن محصول را بر عهده بگیرد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: از نظر بحث کارشناسی قوانین واردات خودرو در مسیر ساماندهی واردات و حمایت از مصرف کنندگان داخلی در خصوص خدمات می باشد اما از دیدگاه انجمن خودروسازان، تولیدکنندگان داخلی به کار خود مشغول بوده و در قوانین مربوط به واردات خودرو مداخله نخواهند کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته