دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 بهمن 1395 - 14:04
گره کور واگذار پتروشیمی دماوند باز شد؛

هفت مقدس برای پتروشیمی دماوند

سرانجام و پس از 6 مزایده نا موفق و کاهش قیمت، پتروشیمی دماوند در مزایده هفتم فروخته شد.
کد خبر : 153470

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، ‌پتروشیمی دماوند که برای هفتمین بار بر روی میز مزایده قرار می گرفت، سرانجام عصر روز گذشته به تک مشتری خود فروخته شد.


هر چند که هنوز رسما اعلام نشده این مشتری چه کسی است اما احتمال می رود که کنسرسیومی متشکل از هلدینگ خلیج فارس،‌شرکت نفت و گاز پارسیان و ساتا 80 درصد سهام پتروشیمی دماوند را خریده باشند.


مشاور مدیرعامل سازمان خصوصی سازی نیز از برگزاری مزایده واگذاری پتروشیمی دماوند به بخش خصوصی واقعی خبر داده و گفته که شرکت پتروشیمی دماوند پس از چند بار مزایده ناموفق، با قیمت پایه حدود هشت هزار و ٢٧٠ میلیارد ریال عرضه و فروخته شد.


به گفته جعفر سبحانی مشاور مدیرعامل سازمان خصوصی سازی، شرکت پتروشیمی دماوند با حصه نقدی (مبلغی است که برندگان مزایده باید در ابتدا و پیش از امضای قرارداد پرداخت کنند) ١٠ درصدی و بازپرداخت ١٠ ساله به فروش رفته است.


واگذاری پتروشیمی دماوند از آن جهت مهم است که شرکت پتروشیمی دماوند، تامین کننده یوتیلیتی و آفسایت فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است و در راستای تامین برق، آب، بخار، هوای فشرده، اکسیژن، ازت، گاز سوخت و خوراک و شبکه خطوط ارتباطی مجتمع های تولیدی فاز دوم طرح های پتروشیمی فعالیت می کند.


سهام پتروشیمی در 6 مرحله واگذاری پیشین به دلیل ارزش بالا، خریدار نداشته و دماوند که تامین کننده یوتیلیتی پتروشیمی است، وضعیت مطلوبی از نظر پیشرفت کار ندارد. همین امر به یکی از دغدغه های پتروشیمی های منطقه عسلویه تبدیل شده چرا که طرح های در حال ساخت و نیز مجتمع های پتروشیمی با افزایش توان تولید و توسعه نیازبه یوتیلیتی بیشتری دارند.


به نظر می رسد با فروش این پتروشیمی و شرایط مناسب برای پرداخت پول توسط خریدار،‌ سرعت ساخت و راه اندازی آن برای تامین خدمات جانبی در عسلویه بیشتر شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته