دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 بهمن 1395 - 12:35

پرده نوشته عجیب کسبه برای مسئولان؛ نگذارید فاجعه پلاسکو تکرار شود + تصویر

بسیاری از ساختمان‌های خیابان جمهوری نیاز به تعمیر و بازسازی دارد که اگر مسئولان به موقع پیگیری و رسیدگی نکنند فاجعه پلاسکو مجدد تکرار می‌شود.
کد خبر : 153430

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، «40 درصد ساختمان‌های تجاری و تولیدی خیابان جمهوری اخطار آتش‌نشانی دارند»، این آماری است که محسن پیرهادی، عضو شورای شهر اعلام کرده است و نشان می‌دهد تقریبا نیمی از ساختمان‌های این خیابان پرتردد که مرکز خرید انواع لوازم صوتی، تصویری، موبایل و البسه است ایمنی کافی ندارد و هرحادثه طبیعی می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد.


وقتی صحبت از ساختمان‌های فرسوده خیابان جمهوری می‌شود ذهن تمام افراد به ساختمان پلاسکو، آلومینیوم و علاء الدین معطوف می‌شود این در حالی است تعداد ساختمان‌های قدیمی با ترک‌های بزرگ در این خیابان کم نیست اما کسی حتی در شورای شهر تهران، منطقه 12 شهرداری و ستاد بحران به آنها توجهی ندارد.


نزدیک ساختمان پلاسکو شاید چند قدم آن طرف‌تر یک ساختمان قدیمی وجود دارد که کمی نشست کرد و دچار ترک‌های بسیار بزرگ شده اما کسی به آن توجه ندارد و روزانه هزاران عابر از زیر آن تردد می‌کنند که اگر روزی حادثه پلاسکو تکرار شود کشته‌ و مصدومان بسیاری را به جای می‌گذارد.


این نگرانی در اهالی ساختمان «معتمد» زودتر از مسئولان ستاد بحران و شورای شهر ایجاد شده به گونه‌ای که با نصب بنر به مردم و مسئولان تذکر دادند که «لطفا قبل از تکرار فاجعه اسفناک مشابه ساختمان پلاسکو رسیدگی شود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته