دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 بهمن 1395 - 13:17

دومین مسابقه حرف حساب پایان‌نامه‌ها برگزار می‌شود

دومین دوره مسابقه حرف حساب پایان‌نامه‌ها در سه دقیقه از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.
کد خبر : 153397

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دومین دوره مسابقه حرف حساب پایان‌نامه‌ها از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت‌مدرس 27 بهمن در سالن جابربن حیان این دانشگاه برگزار می‌شود. معرفی پژوهش‎های کاربردی با هدف ایجاد ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت، ایجاد بستر و افزایش همکاری‌های میان رشته‌ای، تقویت روحیه‌ی رقابت سازنده میان دانشجویان، ترغیب انجمن‌های علمی دانشجویی به مشارکت بیشتر در فعالیت‏‌های علمی، پژوهشی و کاربردی و افزایش مهارت‏‌های ارائه خلاق و تقویت فن‌بیان از اهداف این مسابقه است.


الگوی این مسابقه برگرفته از دانشگاه کوئینزلند استرالیاست که با عنوان «ارائه رساله در سه دقیقه» برای اولین بار در سال 2008 انجام گرفت. اولین دوره مسابقه «حرف حساب پایان‏‌نامه» با نگاه ویژه به نیازهای روز جامعه دانشگاهی کشور و ضرورت کاربردی‌کردن پژوهش‌های دانشگاهی آذر سال گذشته در دانشگاه تربیت مدرس بومی‌سازی و برگزار شد.


این مسابقه سراسری، رویدادی علمی با رویکرد مهارتی برای اقناع مخاطبان است که شرکت‌کنندگان باید در آن چالش‌های علمی روز را به شیوه‌ای جذاب، مختصر و مفید مطرح کنند؛ به‌گونه‌ای که بتوانند توجه همه مخاطبان تخصصی و عمومی را به موضوع مورد بحث جلب و بستر مناسبی برای ظهور و معرفی پژوهش‌های میان‌رشته‌ای و کاربردی آماده کنند.


همه دانشجویان دانشگاه‌ها برای شرکت در دومین دوره مسابقه سراسری حرف حساب پایان‌نامه‌ها باید برای ثبت‌نام و ارسال آثار تا 15 بهمن به سایت مسابقه به نشانی www.wikandoo.ir مراجعه کنند.


این مسابقه در سه بخش اصلی (در این بخش شرکت‌کنندگان رساله یا پایان‌نامه خود را در سه دقیقه و به زبان ساده ارائه می‌کنند) بخش پوستر (این بخش برای افرادی است که پژوهش‌های آنان از سوی دبیرخانه اجرایی برای ارائه شفاهی مناسب یا جذاب تشخیص داده نشده است اما ابعاد کاربردی پژوهشی آنها می‌تواند برای سایر دانشجویان مفید باشد) و بخش بداهه (هدف از این بخش ارائه پژوهش و تحقیقاتی است که هنوز در قالب رساله یا پایان‌نامه قرار نگرفته است اما می‌تواند مبنای پژوهش‌ها کاربردی، بین‌رشته‌ای و توسعه علم باشد) برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته