معرفی الگوهای موفق فروش و خدمات پس از فروش خودروسازان معتبر دنیا
به گزارش گروه اقتصادی آنا، سعید تاجیک، با تشریح روند شکل گیری کمیته علمی این همایش افزود: پس از فراخوان مقالات برای ارایه در این دوره از همایش حدود 120 مقاله در حوزه فروش و خدمات پس از فروش برای این کمیته ارسال شد.
وی ادامه داد: حدود40 سخنران خارجی برای این همایش اعلام آمادگی کردند که مطالب 24 مورد مرتبط با موضوع همایش تشخیص داده و مقرر شد در قالب سخنرانی و کارگاه های آموزشی مطالب آنها ارائه شود.
دبیر علمی چهارمین همایش خودرو همچنین اضافه کرد: با سازمان ها، نهادها، ارگانها و مجموعه های زیادی همچون مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد و ... صحبت شد که برای سخنرانی در این همایش اعلام آمادگی کردند و همچنین چهار نفر از اساتید دانشگاهها در این همایش به ایراد سخنرانی می پردازند.
تاجیک سپس خاطر نشان کرد: در کنار سالن اصلی همایش، یک سالن جانبی برای شرکت کنندگان خاص از جمله مدیرعامل بزرگترین شرکت خدمات پس از فروش اروپا پیش بینی شده که در این همایش با مخاطبان به تبادل نظر خواهد پرداخت.
معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با اشاره به مخاطبان این همایش اظهار کرد: با دو گروه از مخاطبان از جمله دانشجویان مرتبط و نمایندگی های مجاز سراسر کشور تعامل شد و برای آنها یک سری بسته های تشویقی در نظر گرفتیم.
وی با بیان اینکه دانشجویان برتر رشته های مرتبط در این همایش حضور خواهند یافت، افزود: همچنین با توجه به جنبه آموزشی و تکنیکی این همایش برای نمایندگی هایی که در این همایش حضور خواهند یافت، در ارزیابی های سالانه امتیازاتی در نظر گرفته می شود.
تاجیک سپس با اشاره به استخراج دغدغه های مشتریان در حوزه فروش و خدمات پس از فروش در کمیته علمی همایش، اظهار کرد: در بررسی های به عمل آمده حدود 100 چالش از حوزه های مختلف از منظر مشتریان مثل تامین خدمات و سرویس های نامناسب و... و از منظر شرکت های عرضه کننده خودرو همچون اقتصاد خدمات، وفاداری پرسنل و تجهیز نمایندگی ها مطرح شد.
دبیرعلمی چهارمین همایش بین المللی خودرو با بیان این که این چالش ها در کارگروهی دسته بندی شده است، گفت: چالش های یاد شده در شش محور حاکمیت قوانین در فروش و خدمات پس از فروش، زنجیره ارزش فروش و خدمات پس از فروش، رضایت مندی و وفاداری مشتری از فروش و خدمات پس از فروش، اقتصاد خدمات پس از فروش، نقش و سهم خدمات پس از فروش در ارتقای برند و الگوها و رویه های موفق دسته بندی شدند.
وی همچنین اظهار کرد: برای جمع آوری مطالب و تعیین چارچوب سخنرانی ها شش منبع را شناسایی کردیم که این منابع شامل فراخوان عمومی، شرکت های عرضه کننده داخلی تولید کننده و وارد کننده، شرکت های خارجی خودروساز خصوصا آنهایی که مدیران فعالیت دارند، سازمانها و نهادهای حاکمیتی، سازمان ها و نهادهای فعال در زمینه مشاوره، تحلیل و تجهیز خدمات و دانشگاههای داخلی بوده اند.
تاجیک سپس با اشاره به اینکه در پایان همایش جمعی از شرکت کنندگان تقدیر به عمل خواهد آمد، گفت: در ارزیابی هایی که سال گذشته از شبکه های مجاز به عمل آمد 21 نمایندگی مجاز حائز رتبه یک شدند که به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان همایش از آنها تقدیر خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از کارشناسان برتر نمایندگی ها و همچنین از مقالات برتر تقدیر خواهد شد.
چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با محوریت فروش و خدمات پس از فروش، در روزهای 24 و 25 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.
انتهای پیام/