دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1394 - 15:23
معاون بین الملل اتحادیه جهانی اساتید مسلمان در واحد تنکابن:

پخش اخبار و تصاویر وحشیانه قبل از حمله، باعث شد داعش ۷۰۰ کیلومتر در خاک عراق پیشروی کند

معاون بین الملل اتحادیه جهانی اساتید مسلمان در واحد تنکابن گفت: پخش اخبار و تصاویر مربوط به عملکردهای وحشیانه داعش از چند ماه قبل از ورود آنان به خاک عراق و ایجاد رعب و وحشت در دل مردم و مسئولان آن کشور از طریق شبکه‌های اجتماعی، باعث شد آنها بدون هیچ مانعی تا ۷۰۰ کیلومتر در خاک این کشور پیشروی کنند.
کد خبر : 15332

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام عباس نصیری فرد، در نشست بصیرتی با مسئولان شهری و دانشگاهیان سطح شهرستان تنکابن به تشریح نقش تاثیرگذار ایران در مقابله با جریانات تکفیری با تکیه بر مباحث داعش و تحولات یمن پرداخت.


معاون بین الملل اتحادیه جهانی اساتید مسلمان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن داعش را از نظر ساختار و محتوی مورد بررسی قرار داد و افزود: ساختار داعش را جمعیت حدود ۵۰ هزار نفری متشکل از جوانان۲۰الی ۴۰ سال تشکیل می‌دهند.


وی با توجه به کتاب جریان‌شناسی فکری سلفی تکفیری‌ها با نگاه به داعش گفت: برای نگارش این کتاب سفرهایی به سوریه و عراق داشتم تا بتوانم چرایی به وجود آمدن داعش را از نزدیک مورد تجزیه و تحلیل قرار دهم.


نصیری فرد درباره نشست کشورهای آمریکا، عربستان، قطر و ترکیه که در کشور ترکیه برگزار شد، افزود: با ورود داعش به لیبی و خطر ورود داعش به اروپا، غرب احساس خطر کرده و اوباما در نامه‌ای به مقام معظم رهبری خواستار این شد که با همکاری ایران داعش را در عراق و سوریه از بین ببرند که جمهوری اسلامی ایران این همکاری را نپذیرفت.








اگر یمن قصد حمله به عربستان را داشت آیا ارتش عربستان که ۲۰ هزار آن را پاکستانی ۳۰ هزار از کشورهای بنگلادش، سریلانکا، کشورهای شرق آسیا و ۵۰ هزار نفر عربستانی هستند می‌توانست جلوی آن‌ها را بگیرد

وی نقش رسانه و فضاهای مجازی را در گسترش داعش این گونه تشریح کرد: پخش اخبار و تصاویر مربوط به عملکردهای وحشیانه داعش از چند ماه قبل از ورود آنان به خاک عراق و ایجاد رعب و وحشت در دل مردم و مسئولان آن کشور از طریق شبکه‌های اجتماعی باعث شد که بدون هیچ مانعی تا ۷۰۰ کیلومتر در خاک این کشور پیشروی کنند و اگر رشادت‌های سردار سلیمانی نبود اثری از شهرهای مقدس عراق باقی نمی‌ماند.


معاون بین الملل اتحادیه جهانی اساتید مسلمان در دانشگاه آزاد واحد تنکابن، آمریکا و ایران را دو قدرت اصلی در خاورمیانه دانست و گفت: در منطقه آمریکا دولت‌ها را در دست دارد و ایران ملت‌ها را و به همین خاطر است که آمریکا در مقابله با ایران در جنوب لبنان، سوریه، عراق، یمن کاری از پیش نمی‌برد.


وی در مورد تحولات یمن ادامه داد: اگر یمن قصد حمله به عربستان را داشت آیا ارتش عربستان که ۲۰ هزار آن را پاکستانی ۳۰ هزار از کشورهای بنگلادش، سریلانکا، کشورهای شرق آسیا و ۵۰ هزار نفر عربستانی هستند می‌توانست جلوی آن‌ها را بگیرد؟



نصیری فرد با توجه به توصیه مقام معظم رهبری به یمنی‌ها، گفت: مقام معظم رهبری توصیه فرمودند استراتژی صبر را پیشه کنند و این تدبیر باعث شد تا نقشه‌های شوم آمریکا در بدنام کردن انصارالله بر آب شد. یمنی‌ها خواستار برگزاری انتخابات آزاد هستند و در مقابل عربستان با هواپیماهای اسرائیلی به یمن حمله‌ور شدند.


وی بار دیگر به بیانات مقام معظم رهبری درباره روی برگرداندن جوامع از تمدن غرب گفت: انسان تحت تاثیر تمدن غرب همانند انسانی است که در کویر به دنبال آب زلال می‌گردد و چون پیدا نمی‌کند هر آب لجنی را سر می‌کشد. مقام معظم رهبری فرمودند تمدن نوین اسلامی را بسازید چون بشریت در حال بازگشت است.








آمریکا و اسرائیل ابتدا خواهان از بین بردن اسلام بودند و حالا با ایجاد طبقه‌بندی بین کشورهای اسلامی، تکیه به مباحث شیعه و سنی، جریان‌های فکری افراطی مانند داعش خواستار این هستند که جلوی الگو شدن اسلام را بگیرند

وی مشکل اساسی در غرب را، نداشتن پاسخ مناسب به نیازهای انسان دانست و افزود: غرب از عقل خود بنیان استفاده می‌کند که در حوزه معنوی و مادی نمی‌تواند پاسخگو باشد. غرب به نیازهای بشر چگونه پاسخ داد. بخشی را کاملا خارج کرده و به آن نپرداخته چون برای آن دستورالعملی ندارد و آن نیازهای معنوی انسان است مانند رابطه انسان با خدا، ایمان به غیب، حیات پس از مرگ و...


نصیری فرد در بحث پاسخگویی غرب به مسائلی نظیر حیا و عفت گفت: بخشی را پاسخ می‌دهند و بخش دیگر را بدون پاسخ‌‌ رها می‌کنند و در بخشی پاسخ اشتباه می‌دهند و قسمتی را پاسخ افراطی می‌دهند.


وی افزود: آمریکا و اسرائیل ابتدا خواهان از بین بردن اسلام بودند و حالا با ایجاد طبقه‌بندی بین کشورهای اسلامی، تکیه به مباحث شیعه و سنی، جریان‌های فکری افراطی مانند داعش خواستار این هستند که جلوی الگو شدن اسلام را بگیرند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن نیز، برگزاری این جلسات را برای قشر فرهیخته جامعه لازم دانست و گفت: اهمیت و شناخت وضعیت موجود منطقه برای جامعه دانشگاهی بسیار مهم و حیاتی است و نباید فقط معطوف به تحقیقات کتابخانه‌ای و یا ترجمه مقالات باشد. این جلسات به افزایش بصیرت و آگاهی مردم به ویژه جامعه علمی و دانشگاهی کمک می‌کند و جزء وظایف ذاتی و اخلاقی ما است.


دکتر محمود صمدی لرگانی ریشه گروه‌های تکفیری را در قبل از اسلام جستجو کرد و افزود: تکفیری‌ها با اشاعه وحشی‌گری و رفتارهای فجیع غیر انسانی سعی در تضعیف دین اسلام دارند در صورتی که کارهای آن‌ها با هیچ یک از موازین اسلامی سازگاری ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته