دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 بهمن 1395 - 08:45
در گفت‌وگو با آنا؛

ملاقاسمی: کشتی فرنگی جام تختی کیفیت خوبی نداشت/ اشکانی در کوچینگ ضعیف است/ سوریان و نوروزی برای همیشه خداحافظی کردند

عضو شورای فنی کشتی فرنگی گفت: سطح کیفی مسابقات جام تختی در رشته کشتی فرنگی در جام تختی خوب نبود چرا که کشتی گیران ضعیفی در این تورنمنت شرکت کرده بودند.
کد خبر : 153130

حسین ملاقاسمی عضو شورای فنی کشتی فرنگی در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره مسابقات جام تختی و انتقادهایی که به این رقابت‌ها شده است، گفت: «‌امسال برای اولین بار رقابت های جام تختی به صورت تیم به تیم برگزار شد و نخستین بار بود که ایران در این تورنمنت قدیمی و معتبر این شیوه را پیاده کرد. ما در شورای فنی جلسات متعددی داشتیم و همه امور را سنجیدیم و این تصمیم را گرفتیم البته که ایراداتی هم داشت و ما منکر آن نمی شویم.»


وی ادامه داد: «‌به هر حال تا شیوه جدید یک تورنمنت برای همه جا بیافتد و بدون ایراد اجرا شود نیاز به زمان دارد. به عقیده من در سال‌های بعد شیوه تیم به تیم درجام تختی بدون نقص دنبال می شود. البته شرایط در کشتی آزاد نسبت به کشتی فرنگی بهتر بود چرا که کشتی گیران خوبی به این رقابت‌ها آمده بودند و سطح مسابقات بالا بود اما در کشتی فرنگی به دلیل عدم حضور چهره های شاخص سطح کیفی مسابقات پایین بود.»


ملاقاسمی به مزایای جام تختی به صورت تیم به تیم اشاره کرد و گفت: «این شیوه رقابت‌ها باعث شد که کشتی گیران جوان اجازه حضور در یک میدان رسمی را داشته باشند. زمانی که جام تختی به صورت انفرادی و قرعه کشی برگزار می‌شد عملا کشتی گیرانی که ضعیف بودند نمی توانست در این رقابت ها حضور داشته باشند اما شیوه تیم به تیم باعث شد ترکیبی از کشتی گیران ضعیف، خوب و عالی در کنار هم باشند و به جوانان فرصت بیشتری داده شود.»


عضو شورای فنی در ادامه اظهار کرد: «فدراسیون کشتی برای همه کشور‌ها دعوت نامه فرستاده بود.البته همانطور که گفتم رقابت در کشتی فرنگی خوب نبود و کشتی گیران ضعیفی در این تورنمنت دیدیم اما به هر حال باید هزینه کنیم و این رقابت ها را برای همه کشورها جا بندازیم تا در سال های بعد شاهد حضور بیشتر کشتی گیران باشیم.»


ملاقاسمی با بیان اینکه این مسابقات محک خوبی برای کادرفنی تیم ها بود، عنوان کرد: «ما در این رقابت‌ها به خوبی عملکرد کادر فنی را مورد بررسی قرار دادیم البته کادر فنی ایراداتی هم داشت و همه آنها را شورای فنی زیر نظر گرفته است و باید در اولین فرصت جلسه‌ای با آنها داشته باشیم تا در این مورد با آنان صحبت کنیم. به‌هر حال تیم ملی و کادر فنی همگی جوان هستند و این رقابت‌ها محک خوبی برای آنها بود. تیم «الف» ما تا چند روز دیگر به مسابقات جام جهانی فرانسه می رود و در آنجا هم مورد ارزیابی جدی تر قرار می‌گیرد. کادر فنی کشتی فرنگی مدت کمی است که روی کار آمده و در این مدت نمی توانیم نظر قطعی در مورد آنها بدهیم. اشکانی در کوچینگ ها ایراد داشت و شورای فنی هم این موضوع را به خوبی زیر نظر گرفت. کشتی گیران جوان ما اعتماد به نفس پایینی دارند و روحیه جنگندگی ندارند که همین موضوع در مسابقات بعدی آنها را گرفتار می کند و باید به شورای فنی این موضوع را اطلاع بدهیم اما در مجموع راضی هستیم و امیدواریم در مسابقات بعدی هم عملکرد قابل قبولی ارائه دهند.»


عضو شورای فنی همچنین در مورد عدم حضور المپیکی ها در اردوی تیم ملی اظهار کرد: «سوریان و نوروزی به طور حتم از کشتی خداخافظی کردند و دیگر قصد حضور در میادین را ندارند اما عبدولی برای شرکت در اردوهای تیم ملی ابراز تمایل کرده و به تیم ملحق می شود، البته قاسم رضایی هم اعلام کرده که مدتی قصد استراحت دارد و اگر دوباره قرار است کشتی بگیرد تمایل دارد در سنگین وزن فعالیت کند که به نظرم تصمیم درستی است و او در سنگین وزن موفق هم خواهد شد اما سوریان و نورزوی دیگر توان و کشش برای کشتی گرفتن ندارند و به همین دلیل است که در اردوی تیم ملی حاضر نشدند. به هر حال کشتی رشته بسیار سختی است و عمر قهرمانی هر کشتی گیر هم یک روزی به پایان می رسد.»


انتهای پیام/

برچسب ها: سوریان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته