دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اگر بعد از حادثه پلاسکو دچار استرس شده اید با تلفن 1480 تماس بگیرید!

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی از اجرای طرح محب برای به منظور حمایت های روحی و مشاوره آسیب دیدگان و بازماندگان حادثه پلاسکو خبر داد و گفت: مردمی هم که از این حادثه دچار اضطراب شده اند برای مشاوره با 1480 تماس بگیرند.
کد خبر : 153016

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از ایرنا، مجید رضازاده افزود: طرح محب در حقیقت به حمایت های روانی و اجتماعی بعد از بلایا از آسیب دیدگان اطلاق می شود و هم اکنون 10 تیم برای حادثه پلاسکو راه اندازی شده و این تیم ها روزبروز درحال افزایش است؛ هر یک از این تیم ها از یک روانپزشک، دو روانشناس ، یک مشاور و یک مددکار تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: این تیم ها بر اساس اولویت در آتش نشانی های سطح شهر برای التیام دردهای آسیب دیدگان و نجات یافتگان از حادثه مستقر شده اند یا اینکه همراه تیم های اطلاع رسانی خبر شهادت یا مفقودی ها نزد خانواده های آنان می روند.
وی ادامه داد: همچنین چهار ماشین اورژانس اجتماعی در محل پلاسکو مستقر شده و تاکنون نیز بیش از 12 ماموریت با حضور روانشناسان مجرب انجام داده است.
رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: همچنین مردمی که در اثر شنیدن اخبار و مشکلات حادثه پلاسکو دچار استرس و اضطراب شده اند می توانند بطور رایگان از خط صدای مشاور با تلفن 1480 بهره مند شوند.
وی یادآور شد: طرح محب حدود 10 سال سابقه دارد اما به تازگی در حال گسترش و توسعه است؛ این طرح تاکنون در تهران کمتر فعال بوده است.
رضازاده ادامه داد: در اجرای این طرح یا از روانشناسان مجرب داوطلب برای مشاوره به آسیب دیدگان و بازماندگان حادثه استفاده می شود یا اینکه با توانمندسازی مردم محله ، آنها در مواقع بحرانی کمک های روانی و اجتماعی لازم را به مردم به ویژه سالمندان و زنان می رسانند .
گفتنی است امروز علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه انوشیروان محسنی بندپی رئیس بهزیستی کشور از ایستگاه آتش نشانی میدان حسن آباد بازدید کرده و نسبت به شهدای آتش نشان ، ادای احترام کردند.
ساختمان پلاسکو، واقع در خیابان جمهوری و تقاطع چهارراه استانبول، حدود ساعت 8 صبح پنجشنبه هفته گذشته دچار حریق شد و درساعت 11 و 30 دقیقه به علت شدت آتش فرو ریخت.


انتهای پیام/

برچسب ها: آتش نشانی پلاسکو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته