دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1395 - 14:26

انتخابات چپ‌های فرانسوی برای معرفی نامزد ریاست جمهوری

چپ‌گراهای فرانسوی امروز دور نخست انتخابات درون حزبی را برگزار می‌کنند. احتمال داده می‌شود نامزد نهایی این حزب، شانسی برای پیروزی در انتخابات سراسری نداشته باشد.
کد خبر : 152894

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت فرانس 24، با کاهش محبوبیت حزب سوسیالیست حاکم، چپ‌گراهای فرانسه به شدت از هم پاشیده شده‌اند. محبوبیت فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه به نسبت سال گذشته 4 درصد کم شده و شکست او در تقویت اقتصاد و کاهش نرخ بیکاری، میزان کاهش محبوبیت او را به حدود 10 درصد رساند.


بنا به این گزارش، به نظر بعید می‌رسد که نامزدهای چپ‌گرا بتوانند در دور اول انتخابات ریاست جمهوری در 23 آوریل (3 اردیبهشت) پیروز شوند. اغلب نظرسنجی‌ها پیش‌بینی می‌کنند که فرانسوا فیون محافظه‌کار از حزب جمهوری‌خواه و مارین لوپن، رهبر جبهه ملی در دومین دور انتخابات در تاریخ 7 می (17 اردیبهشت) رودرروی هم قرار خواهند گرفت.


با این اوصاف، رأی‌دهندگان جناح چپ روز یکشنبه در قدم اول بین 7 نامزد که از سوی حزب سوسیالیست حاکم تعیین شده‌اند،‌ دست به انتخاب خواهند زد. نفرات اول و دوم در دور دوم رقابت‌ها در 29 ژانویه (10 بهمن) رقابت خواهند کرد تا نماینده چپگراها در انتخابات ریاست‌جمهوری مشخص شود.


به نظر می‌رسد، مانوئل والس، نخست‌وزیر سابق سوسیالیست‌ها که 54 سال دارد بخت نخست راه‌یابی به دور نهایی باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته