دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1395 - 10:58

واکنش یک مقام ایرانی به مراسم تحلیف ترامپ

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حالی که مطرح نشدن موضوع ایران در سخنرانی ترامپ را مثبت ارزیابی می‌کند، می‌گوید که در صورت نقض توافق هسته‌ای از سوی دولت جدید آمریکا، ایران می‌تواند با سرعت به موقعیتی بالاتر از گذشته در برنامه هسته‌ای‌اش بازگردد.
کد خبر : 152833

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، علی اکبر صالحی در گفت‌و‌گو با شبکه سی‌بی‌سی کانادا گفت: «مراسم تحلیف ترامپ را با دقت دیدم و به سخنرانی او با دقت گوش دادم.»


وی افزود: «او (ترامپ) هیچ اشاره به ایران نکرد. این نکته‌ای خیلی مثبت بود.»


صالحی درباره آینده وضعیت مناسبات ایران و آمریکا در دوران ترامپ بیان کرد: «من در موقعیتی نیستم که بخواهم در این باره صحبت کنم. باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.»


وی با اشاره به اینکه «ما ایده‌ها و نظرات مختلفی را می‌شنویم» تصریح کرد: «منتظر می‌مانیم و می‌بینیم چه اتفاقی می‌افتد. ایران کشور صبوری است و ما شتاب‌زده واکنش نشان نمی‌دهیم.»


صالحی در این باره که در صورتی که ترامپ بخواهد زیر توافق بزند گفت که ایران « واکنش مناسب» خواهد داشت.


او افزود: «ما این کار را قبلا یک بار انجام داده‌ایم. درصورتی که این توافق کار نکند ایران این توانایی را دارد که به سرعتی بالا به برنامه هسته‌ای خود بازگردد.»


وی تصریح کرد: «ما به راحتی می‌توانیم به نقطه اول بازگردیم.... نه تنها همان نقطه‌ای که بوده‌ایم بلکه در جایگاهی بسیار بالاتر به لحاظ فن‌آوری.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته