دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1395 - 10:26

اولین مقامات خارجی که به دیدار ترامپ می‌روند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای دیدار با ترزا می،‌ نخست‌وزیر بریتانیا و انریکه پنیانیتو، رئیس‌جمهوری مکزیک است. آنها دو متحد آمریکا هستند که نسبت به ریاست‌جمهوری ترامپ و تاثیر آن بر روابطشان با واشنگتن نگران بوده‌اند.
کد خبر : 152798

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز،‌ شان اسپایسر،‌ سخنگوی کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد: «ترامپ روز جمعه در واشنگتن و در کاخ سفید با ترزا می ملاقات می‌کند.»


این ملاقات فرصتی برای ترزا می خواهد بود که از ابتدا برای ایجاد رابطه با تیم انتقالی ترامپ در تلاش بوده است. او به دنبال گفت‌و‌گو درباره آنچه «روابط ویژه» بین دو ملت خوانده می‌شود و هسته مرکزی سیاست خارجی بریتانیا است، بود.


ترامپ که رأی بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا را تأیید کرده بود و از دوستان نایجل فراژ منتقد ترزا می است، گفته است که او می‌خواهد که یک توافق تجاری دو جانبه جدید با بریتانیا داشته باشد.


اسپایسر به خبرنگاران گفت: «تجارت بخشی از برنامه ملاقات ترامپ با انریکه پنیانیتو خواهد بود. موضوع پناهجویان و مسائل امنیتی نیز در این دیدار مطرح خواهد شد.»


او افزود: «روسای جمهوری روز شنبه در تماس تلفنی درباره ملاقات در تاریخ 31 ژانویه (12 بهمن) گفت‌و‌گو کردند.»


ترامپ گفته است که می‌خواهد درباره توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی که در سال 1994 با کانادا و مکزیک امضا شده است، مذاکره مجددی داشته باشد.


اسپایسر همچنین افزود که ترامپ روز شنبه با جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا نیز در تماس تلفنی گفت‌و‌گو کرده است و توافق کردند که در روزهای آینده ملاقات داشته باشند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته