دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1395 - 10:30
چهارمین روز حادثه پلاسکو؛

تلاش‌ها برای یافتن سومین پیکر از زیر آوار ادامه دارد/ پلیس تقلبی در محدوده پلاسکو دستگیر شد/ نمونه‌گیری از دی‌ان‌‌ای 11 خانواده شهدای آتش‌نشان و دو خانواده کسبه

چهار روز از حادثه ریزش ساختمان پلاسکو می‌گذرد. دود غلیظ سفید رنگی که از فاصله 300 متری هم مشخص است، نشان می‌دهد که تلاش‌ها برای خاموش کردن آتش زیر خاکستر پلاسکو و پیدا کردن پیکر محبوس‌شدگان هم‌چنان ادامه دارد.
کد خبر : 152793

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، فاجعه پلاسکو وارد چهارمین روز خود می‌شود. تلاش‌ها کماکان برای یافتن محبوس‌شدگان ادامه دارد اما حتی، جلال ملکی، سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو هم دیگر از پیدا شدن زنده محبوس‌شدگان قطع امید کرده‌ است.


طی روز‌های گذشته همه امیدها به موتورخانه ساختمان پلاسکو بود؛ اینکه عده‌ای در آنجا هنوز زنده باشند اما این امید هم شب گذشته نا‌امید شد. طی سه روز گذشته تنها دو پیکر از زیر آوار بیرون کشیده شده است و با احتساب آتش‌نشانی که در بیمارستان جان خود را از دست داد؛ تعداد شهدای آتش‌نشان پلاسکو به 3 نفر رسید.



ملکی طی روزهای اخیر اعلام کرده است که حداکثر 25 نفر در زیر آوار گرفتار شده‌اند که از این تعداد 15 نفر آتش‌نشان و 10 نفر از مردم عادی هستند.


9:02- سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو گفت: عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد و تا‌کنون حدود 52 درصد از آوار پلاسکو جمع آوری شده است، برهمین اساس امیدواریم در ساعات آینده یا حداقل تا پایان امروز به پیکر شهدا دست یابیم.


9:40- سعید شریف‌ز‌اده، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به تشریح آخرین وضعیت آواربرداری در محل ساختمان پلاسکو پرداخت و گفت: آوار‌برداری در ضلع شمال غربی هم رو به پیشرفت است و تیم‌های تجسس هم‌زمان با دستگاه‌های آوار‌برداری در حال فعالیت هستند.


10:14-امدادرسانان در حین انجام عملیات آواربرداری، یک کپسول و ماسک مخصوص آتش‌نشانی را از زیرآوار ساختمان پلاسکو خارج کردند.


فیلم آواربرداری را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.


10:39-حجت‌الاسلام محمد علی شهیدی ، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه آتش‌نشانان ساختمان پلاسکو در مقبره شهدای منا تدفین می‌شوند، عنوان کرد: در صورت تمایل و پذیرش خانواده‌های شهدای آتش‌نشان، بنیاد شهید خدمات‌رسانی خاصی را برای این خانواده‌ها خواهد داشت.


11:00-فردی که با لباس مبدل پلیس وارد محوطه آواربرداری ساختمان پلاسکو شده بود، شناسایی و دستگیر شد.



11:55- دکتر احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور عنوان کرد: آزمایش ژنتیک و DNA از 11 خانواده شهید آتش‌نشان و دو خانواده کسبه ساختمان پلاسکو انجام شده است.


12:01- دکتر مسعود قادی پاشا، رئیس سازمان پزشکی قانونی استان تهران ضمن بازدید از محل حادثه ساختمان پلاسکو در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: تا کنون 2 جسد به مرکز تشخیصی آزمایشگاهی کهریزک منتقل شده‌ که ظاهر آنها کاملا مشخص است و دچار سوختگی شدید نشده‌اند.


12:30-عملیات آواربرداری برای خروج یک جسد از میان آوار متوقف شده است.


13:34-سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خبر پیدا شدن سومین جسد حادثه ساختمان پلاسکو را تکذیب کرد.


14:31-سردار اسکند مومنی، جانشین فرمانده ناجا در حاشیه بازدید از حادثه ساختمان پلاسکو با اشاره به انتقال گاوصندوق‌ها و اسناد و اموال به اداره آگاهی مرکز گفت: محدودیت‌های ترافیکی در محدوده خیابان استانبول تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته