دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1395 - 11:30

پاپ درباره ظهور هیتلر جدید هشدار داد

پس از سوگند دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهوری جدید آمریکا، رهبر کاتولیک‌های جهان درباره جنبش‌های پوپولیستی و ظهور هیتلر جدیدی در جهان هشدار داد.
کد خبر : 152791

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از شبکه العالم، پاپ فرانسیس در گفت‌وگو با روزنامه ال پاییس اسپانیا درباره ظهور جنبش‌های پوپولیستی که باعث ایجاد بحران می‌شوند و دیگران را به سمت انتخاب منجیان سوق می‌دهند، هشدار داد.


وی این اظهارات را زمانی مطرح کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا سوگند ریاست‌جمهوری یاد و به‌طور رسمی کار خود را در کاخ سفید آغاز کرد.


پاپ گفت: «به‌طور قطع، بحران‌ها نگران کننده است. از نظر من، اگر خواسته باشم مثالی درباره رویکرد پوپولیستی به معنای اروپایی آن بیاورم، باید سال 1933 در آلمان را مثال بزنم. بعد از بحران، آلمان در جست‌وجوی رهبری و کسی بود که هویتش را باز گرداند. این مرد نامش آدولف هیتلر بود که گفت من می‌توانم، من می‌توانم.»


وی تاکید کرد: «هیتلر قدرت را سرقت نکرد، بلکه ملتش او را انتخاب کرد و سپس او ملتش را ویران کرد.»


پاپ به قدرت رسیدن فردی دیگر در دنیا مانند هیتلر را بسیار خطرناک توصیف کرد و افزود: «هیتلر به آلمان هویتی تحریف شده داد و دیدیم که چه اتفاقی افتاد.»


باوجود این، پاپ خواستار پیش داوری نکردن درباره رئیس‌جمهوری جدید آمریکا شد و گفت: «خواهیم دید که چه کار خواهد کرد و طبق آن، ارزیابی خواهیم کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته