دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 بهمن 1395 - 19:26

انهدام یک فروند پهپاد شناسایی متعلق به عربستان در مرزهای یمن

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن روز شنبه توانستند یک فروند پهپاد شناسایی متعلق به عربستان را در مرزهای جنوبی این کشور سرنگون کردند.
کد خبر : 152717

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از ایرنا- شبکه خبری المسیره به نقل از یک منبع نظامی مطلع اعلام کرد که یکی از یگان های ارتش یمن توانست یک فروند پهپاد شناسایی متعلق به ائتلاف عربی را در پایگاه نظامی «المصفق» در استان جیزان واقع در جنوب غربی عربستان منهدم کند.
نیروهای ارتش یمن 12 ژانویه سال جاری نیز یک پهپاد شناسایی سعودی را در منطقه «الجدید» در شهرستان «المخا» در جنوب غرب استان تعز منهدم کرده بودند.
نیروهای یمنی در حالی از کشور خود دفاع می کنند که روزانه شاهد حملات مرگبار جنگنده های ائتلاف عربی به رهبری ریاض به مناطق مختلف یمن هستند.
یمن، فقیرترین کشورهای عربی در منطقه خاورمیانه نزدیک به دو سال است که شاهد تجاوز همه جانبه عربستان و همپیمانانش است.
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 11 هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر و همچنین آوارگی میلیون ها نفر و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
عربستان به رغم صرف هزینه های سرسام آور نظامی و تبلیغاتی کمترین دستاورد را از لشکر کشی به یمن داشته و به عقیده بسیاری از کارشناسان در باتلاق این زیاده خواهی گرفتار شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته