دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 بهمن 1395 - 12:54

تصمیم دانمارک برای اعزام نیرو به مرز عراق و سوریه

دولت دانمارک از تصمیم خود برای اعزام نیروهای ویژه به مرز عراق و سوریه خبر داد.
کد خبر : 152555

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از پایگاه خبری العالم، روزنامه پولیتیکن دانمارک گزارش کرد: «دولت دانمارک دلیل تصمیم خود درباره اعزام نیرو به مرزهای عراق و سوریه را مبارزه با گروه تروریستی داعش اعلام کرده است.»


دانمارک هم اکنون به‌عنوان یکی از اعضای ناتو در ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در عراق حضور دارد، اما روز جمعه به درخواست ائتلاف پارلمان دانمارک تصمیم گرفت که 60 نیروی ویژه ارتش را برای پیوستن به نیروهای ائتلاف ضد داعش به سوریه اعزام کند.


انتظار می‌رود دولت دانمارک پرونده اعزام نیروی نظامی را به کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ارائه دهد تا با این کار موافقت شود و در همین راستا نیز قرار است وزیران امور خارجه و دفاع این کشور امروز در رابطه با عملیات بین‌المللی و اوضاع عراق و سوریه، گزارشی به کمیته مذکور ارائه دهند.


در همین راستا، وزیر امور خارجه دانمارک گفت: «مبارزه علیه داعش یکی از اولویت‌های مهم سیاست امنیتی و خارجی دولت دانمارک است.»


در حال حاضر 400 پرسنل نظامی دانمارک به ائتلاف کمک می‌کنند که 60 تن از آن‌ها نیروهای ویژه هستند. همچنین این کشور شش فروند جنگنده اف 16 برای ائتلاف فراهم کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته