دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1394 - 11:32

وزیر امورخارجه کویت: امیدواریم روابط ترکیه و مصر بیش از پیش نزدیک شود

همزمان با ورود رئیس‌جمهوری ترکیه به کویت، وزیر امورخارجه کویت بر تلاش این کشور برای حل اختلافات میان آنکارا و قاهره تاکید کرد.
کد خبر : 15253

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رسمی کویت، شیخ «صباح خالد حمد الصباح» وزیر امورخارجه کویت همزمان با ورود «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه به کویت اعلام کرد کویت از اصلاح روابط میان مصر و ترکیه و نزدیک شدن آنها خوشحال می‌شود.


«خالد حمد» در جمع خبرنگاران گفت: ترکیه و مصر دو کشور مهم منطقه هستند و آنکارا نقش اقتصادی پررنگی در مصر دارد و بالعکس، منافع آنها به یکدیگر ارتباط دارد.


وی ابراز امیدواری کرد که روابط این دو کشور به جریان طبیعی خود بازگردد و افزود: منظور فقط روابط اقتصادی و تجاری نیست بلکه نقش این دو کشور در امنیت و ثبات منطقه و مقابله با همه امور نیز ملاک است.


«اردوغان» شب گذشته (دوشنبه) با استقبال شیخ «صباح احمد جابر الصباح» امیر این کشور و دیگر مقام‌های رسمی وارد کویت شد. قرار است در سفر دو روزه «اردوغان» موضوعات دوجانبه مهم بررسی شود.


رئیس‌جمهوری ترکیه که از حامیان «اخوان‌المسلمین» به شمار می‌رود پس از برکناری «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری سابق مصر، سیاست‌های متفاوتی با دولت «عبدالفتاح سیسی» رئیس‌جمهوری فعلی در پیش گرفت و روابط این کشور تا حدی تیره شده که به مرز قطع شدن رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته