دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دانشگاه شاهرود، میزبان مسابقات ملی هواپیماهای رادیو کنترلی کشور

مسابقه بزرگ هواپیماهای رادیو کنترلی کشور در دوره اول به میزبانی دانشگاه شاهرود برگزار می‌شود.
کد خبر : 15250

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر علی خالقی مسئول برگزاری این مسابقات، این مسابقات با حضور 27 تیم در مرحله اول و 22 تیم در مرحله دوم به روند خود ادامه داد و تیم هایی از استان های خراسان رضوی ، اصفهان ، فارس ، خراسان جنوبی ، آذربایجان شرقی، قزوین و سیستان و بلوچستان به مرحله نهایی مسابقات را یافته اند .


دکتر خالقی افزود: این مسابقات علاوه بر حمایت های مادی و معنوی از سوی دانشگاه و ارگان های مربوطه از طرف سازمان هایی چون سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح و همچنین موسسه ی آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی مورد حمایت های مادی و معنوی می باشد که نشان‌دهنده اهمیت جایگاه این دستاورد مهم علمی و همچنان نشانه ای از رشد علمی و بالندگی در میان شرکت کنندگان و همچنین دانشگاه شاهرود است.


این استاد دانشگاه یکی از اهداف از این دوره مسابقات را، شکوفایی استعدادها و نیز پیوند دادن آموخته های تئوری با عمل عنوان کرد و اظهار داشت: در صورت سوق دادن ذائقه دانشجویان به سمت مسایل کاربردی و عملی، آموخته های تئوری آنها در دوره تحصیل به سمت اهداف برنامه های کلان کشور و اسناد بالادستی علمی و توسعه ای هدایت خواهد شد و رویکرد عمومی دانشگاهها و دانشجویان از حالت موجود به سمت مناسبتری تغییر پیدا خواهد کرد.


لازم به ذکر است این مسابقه در دو بخش گزارش نویسی و تست عملی (پرواز) برگزار می گردد و مرحله نهایی آن از یک شنبه مورخ 11/02/94 الی 13/02/94 و در دانشگاه شاهرود برگزار خواهد گردید و جوایز ارزنده ای به تیمهای اول تا سوم مسابقه مجموعا به ارزش یکصد و بیست میلیون ریال اهدا خواهد شد.


هواپیماهای مجاز به شرکت در این مسابقات از نوع سبک رادیو کنترلی در ابعاد کوچک (حداکثر 2*2متر) با قابلیت پرواز در سالن ورزشی می باشند .


مهم ترین آیتم های مسابقه طول برخاست، زمان انجام ماموریت ، حمل بار و رها سازی بار ( امتیاز تشویقی) می باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: مسابقه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته