دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بالا رفتن تب لیگ برتر فوتبال

کار سخت استقلال در برزیل ایران/ مصاف قعرنشینان در تبریز

هفته هجدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال از روز یکشنبه با برگزاری 3 دیدار آغاز می‌شود که مصاف استقلال تهران و نفت آبادان مهمترین بازی روز اول این هفته است.
کد خبر : 152463

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از فردا با برگزاری 3 بازی آغاز می‌شود که در مهمترین بازی روز اول تیم صنعت نفت آبادان میزبان استقلال تهران است.


مصاف قعرنشینان در تبریز


اولین بازی هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال را دو تیم ماشین سازی تبریز و صبای قم برگزار می‌کنند. دو تیم در حال حاضر در قعر جدول جای گرفتند و این بازی برای هر دو تیم بازی 6 امتیازی تلقی می‌شود. صبایی‌ها هفته قبل موفق شدند دومین برد این فصل خودشان را کسب کنند و از انگیزه زیادی برخوردار هستند در حالی که ماشین سازی تبریز هم با هدایت فرهاد کاظمی هم نتوانست تاکنون نتایج خوبی بگیرد و بازی مقابل صبای قم شاید مهمترین بازی هفته‌های اخیر برای این تیم باشد.


تقابل ژنرال و آقامعلم در شهر قدس


دیگر بازی مهم فردا را دو تیم پیکان و تراکتورسازی در شهر قدس تهران برگزار خواهند کرد. تراکتورسازان که در هفته قبل دو امتیاز مهم را در تبریز از دست دادند و فاصله امتیازی آنها با صدرجدول به 4 امتیاز رسید در این بازی خارج از خانه به دنبال کم کردن فاصله خودشان با پرسپولیس هستند. پیکانی‌ها هم بعد از چند هفته ای که نتایج خوبی در لیگ گرفتند در بازی قبل مقابل صبای قم متحمل شکست شدند و جایگاه چهارم خودشان را در جدول به سپاهان واگذار کردند.



آقا فیروز سد راه علیمنصور


سومین و مهمترین بازی روز یکشنبه لیگ را دو تیم صنعت نفت و استقلال تهران در آبادان برگزار خواهند کرد. نفتی‌های آبادان که در هفته پایانی نیم فصل اول در یک تصمیم گیری عجیب نادر دست نشان را از کار برکنار کردند تا فیروز کریمی هدایت این تیم را بر عهده بگیرد.نفتی‌ها با مربی جدید خودشان توانستند نتایج خوبی را در نیم فصل دوم کسب کنند و در این بازی خانگی هم به دنبال خلق یک شگفتی دیگر هستند. اما ماجرا برای استقلال تهران کاملا فرق می‌کند. استقلالی‌ها منتظر نیم فصل دوم بودند تا با ترمیم نقاط ضعف نیم فصل اول بتوانند خودشان را به جمع مدعیان برسانند اما با شکست هفته قبل مقابل استقلال خوزستان وضعیت آنها در جدول تغییر کرد و به اعتقاد برخی از پیشکسوتان این باشگاه این تیم دیگر شانسی برای قهرمانی در لیگ ندارد. برد در این دیدار برای علیرضا منصوریان و تیمش که این روزها فشار زیادی را تحمل می‌کنند از نان شب هم واجب‌تر است .


بازگشت ویسی به اهواز


در ادامه بازی‌های هفته هجدهم در روز دوشنبه تیم استقلال خوزستان در اهواز میزبان سپاهان اصفهان است. دو تیم پیروز هفته قبل که موفق شدند 3 امتیاز حساس را به اندوخته خودشان اضافه کنند از روحیه بالایی برای این دیدار برخوردار هستند. مهمترین نکته این بازی تقابل عبدالله ویسی با همکاران و شاگردان سابقش است. ویسی که سال گذشته موفق شد استقلال خوزستان را به عنوان قهرمانی لیگ برساند برای اولین بار در این فصل در اهواز مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد. شاگردان سیروس پورموسوی هم که در این فصل نوسانات زیادی را پشت سر گذاشتند در این بازی خانگی به دنبال کسب 3 امتیاز هستند.


حضور دوباره دایی روی نیمکت نفت


پدیده و نفت تهران دیگر بازی هفته هجدهم لیگ برتر را در مشهد برگزار می‌کنند. دو تیم نیم فصل دوم را کاملا متفاوت آغاز کردند. پدیده در دو بازی نیم فصل دوم برابر حریفانش به تساوی رسیده است و نفتی‌ها هم هر دو بازی قبلی نیم فصل دوم را با شکست پشت سر گذاشتند. مهمترین نکته این بازی شاید حضور دوباره علی دایی روی نیمکت نفت بعد از دو جلسه محرومیت باشد. نفتی‌ها که در غیاب دایی روی نیمکت نتوانستند نتایج خوبی را کسب کنند امیدوارند در این بازی در حضور سرمربی خودشان بتوانند 3 امتیاز این بازی را کسب کنند.


جابجایی در جدول با کسب یک برد


بازی سایپا و سیاه جامگان هم مصاف دو تیم پایین جدولی لیگ است که می‌تواند از حساسیت زیادی برخوردار باشد. هر دو تیم در هفته قبل به تساوی رضایت دادند و برد در این دیدار می‌تواند جایگاه دو تیم را در جدول جابجا کند. سایپایی‌ها که با 1 امتیاز کمتر از سیاه جامگان در مکان پانزدهم جدول جای گرفتند با کسب پیروزی می‌توانند جایگاه سیاه جامگان را در جدول بگیرند. تیم سایپا در نیم فصل دوم با جذب بازیکنان جدید بازی‌های خوبی را ارائه می‌دهد و امید زیادی به ادامه لیگ دارد. از آن طرف هم خداداد عزیزی سعی دارد با استفاده از بازیکنان جوان و گمنام تیمش را در این فصل در لیگ برتر نگه دارد.



تقابل تیم‌های صنعتی در فولادشهر


در یکی از حساس ترین بازی‌های هفته هجدهم دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم می‌روند. ذوبی‌ها که بعد از چند هفته برد در هفته قبل برابر سایپا متوقف شدند در مقابل فولادی قرار می‌گیرند که در با یک شکست سنگین مقابل پرسپولیس پا به فولادشهر می‌گذارد. ذوبی‌ها که مهمترین رقیب پرسپولیس و تراکتورسازی در صدرجدول به حساب می‌آیند به دنبال این هستند تا با کسب 3 امتیاز این بازی فاصله امتیاز خودشان را با صدر به حداقل برسانند و فولادی‌ها هم سعی دارند تا از جمع تیم‌هایی که شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان را دارند عقب نیفتند.


بازگشت رامین و فرشاد در غیاب محسن


مهمترین و آخرین بازی هفته هجدهم لیگ برتر را دو تیم پرسپولیس و گسترش فولاد تبریز در ورزشگاه آزادی برگزار خواهند کرد. پرسپولیسی‌ها با برد پرگل در اهواز بیش از گذشته به قهرمانی امیدوار شدند و در این بازی به دنبال کسب 3 امتیاز خانگی دیگر هستند. نکته مهم این بازی برای سرخپوشان غیبت محسن مسلمان هافبک تاثیر گذار این تیم در این بازی است. مسلمان با دریافت کارت زرد در بازی قبل مقابل فولاد 3 اخطاره شد و این بازی را از دست داد. البته بازگشت رامین رضائیان و فرشاد احمدزاده می‌تواند خبر خوبی برای برانکو باشد. گسترش فولاد هم با هدایت فراز کمالوند موفق شد در این فصل نتایج خوبی را کسب کند و به دنبال آن است تا در تهران بتوانند پرسپولیس را متوقف کنند.


اسامی داوران و برنامه بازی ها


یکشنبه 3 بهمن 95


ماشین سازی - صبا ساعت 14 ورزشگاه یادگار امام تبریز


حمید حاج ملک – محمدرضا ابوالفضلی – حمید غمزه – کمیل غلامی – ناظر: ابوطالب طاهریان


پیکان - تراکتورسازی ساعت 15:45 ورزشگاه شهدای شهر قدس


بیژن حیدری – بابک داوری – رحیم حاجیلو – روح اله شریفی – ناظر: سعید بخشی زاده


صنعت نفت آبادان- استقلال ساعت 16:45 ورزشگاه تختی آبادان


اشکان خورشیدی – علی اکبر عظیم پور – علی دودانگه – رضا عادل – ناظر: نادر جعفری


دوشنبه 4 بهمن 95


سایپا - سیاه جامگان ساعت 15 ورزشگاه پاس قوامین تهران


حسین زرگر – مهدی الوندی – محمد راهی – وحید صالحی – ناظر: حسین عسکری


استقلال خوزستان- سپاهان ساعت 14:45 ورزشگاه غدیر اهواز


رضا مهدوی – آرمان اسعدی – فرزاد بهرامی – علیرضا حیدرپناه – ناظر: محسن قهرمانی


پدیده – نفت تهران ساعت 14:45 ورزشگاه ثامن مشهد


شاهین حاج بابایی – ایوب غلامزاده – امیر مبشر – علی صفایی – ناظر: اسماعیل صفیری


پرسپولیس- گسترش فولاد ساعت 16:45 ورزشگاه آزادی تهران


احمد صالحی – سعید قاسمی – محمدرضا مدیرروستا – محمد ملکی – ناظر: هدایت ممبینی


ذوب آهن - فولاد ساعت 16:40 ورزشگاه ورزشگاه فولادشهر اصفهان


علیرضا فغانی – رضا سخندان – محمدرضا منصوری – یاسر همرنگ – ناظر: فریدون اصفهانی



جدول لیگ برتر



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب