دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 بهمن 1395 - 10:21

وزیر ورزش و جوانان: افزایش سطح امید و مشارکت جوانان نیازمند عزم ملی است

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر بهره‌گیری از توانمندی و ظرفیت جوانان در دستگاه‌های اجرایی گفت: افزایش سطح امید و مشارکت جوانان نیازمند عزم ملی است.
کد خبر : 152457

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در کنگره ملی مدیریت امور جوانان، جوانان را به عنوان بخش عظیمی از سرمایه‌های انسانی توسعه کشورها دانست و گفت:‌ جوانان در 4 دهه اخیر نقش برجسته و مهمی در شکل‌گیری، تداوم و به وجود آمدن نظام جمهوری اسلامی ایفا کردند بر همین اساس رهبر معظم انقلاب بیش از همه اقشار جامعه جوانان را مورد توجه و لطف قرار داده و همواره به دستگاه‌های اجرایی بهره‌برداری از ظرفیت جوانان را به عنوان یکی از راهبردهای مهم نظام تاکید می‌کنند.


وی افزود: تامین نیازهای جوانان و ساماندهی امور آنها صرفا در چهارچوب یک دستگاه گنجانده نمی‌شود و همه دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه مسئول و پاسخگو باشند بر همین اساس نیازمند عزم جدی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی هستیم.


سلطانی‌فر با اشاره به ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یادآور شد: اولین جلسه شورای عالی جوانان به منظور سیاست‌گذاری و ساماندهی امور جوانان به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشکیل شد و ایشان پایه‌ و شالوده این هم‌افزایی را بنیاد نهاد.


وزیر ورزش و جوانان افزود:‌ از سال 92 همزمان با آغاز به کار دولت تدبیر و امید ستادهای ساماندهی امور جوانان در سطح ملی و ‌استانی به منظور ساماندهی امور جوانان بیش از 3 هزار و 200 جلسه تشکیل داد و حضور 3 جوان منتخب و سمن‌ها نیز همواره مورد تاکید بوده است.


سلطانی‌فر اظهار کرد:‌ جوانان مدیران آینده کشور هستند و در دوره پسا برجام که فصل جدید حیات و توسعه کشور است به توانمندی، رشد و آموزش جوانان بستگی دارد بر همین اساس نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های عضو ستاد ملی جوانان هستیم.


این مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: بالا بردن سطح امیدواری جوانان وظیفه همه ما است و برای تحقق این امر نیازمند عزم و اراده ملی هستیم. هم اکنون با برگزاری کنگره ملی جوانان مشارکت جوانان در این عرصه بهبود یافته است و همچنین با شکل‌گیری مجمع ملی جوانان از سوی مجریان تصمیم‌گیر پیگیری خواهد شد.


وی تاکید کرد:‌ وزارت ورزش و جوانان در پی آن است تا با گسترش و امید در میان جوانان نسبت به آینده ایران گام بردارد زیرا جوانان با نشاط،‌ دغدغه‌مند و مشارکت جو سرمایه اصلی ایرانی آباد و آزاد هستند.


وی یادآور شد:‌ دولت تدبیر و امید موانع را از سر راه مشارکت جوانان برداشته و تعداد اعتبارنامه‌های صادر شده از سوی این نهاد در سال 89 تا ابتدای دولت تدبیر و امید کمتر از 50 مورد بود که هم اکنون به مرز هزار و 500 سمن فعال رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب