دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معرفی برگزیدگان بخش باربد/ حمیدرضا نوربخش مدیر سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر شد

مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره موسیقی فجر شب گذشته 1 بهمن ماه با حضور هنرمندان و مدیران فرهنگی هنری در تالار وحدت تهران برگزار شد.
کد خبر : 152414

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، در آیین اختتامیه سی‌ودومین جشنواه موسیقی فجر حمیدرضا نوربخش در قالب حکمی از سوی علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیر جشنواره سی و سوم موسیقی فجر معرفی شد.


آیین اختتامیه سی‌ودومین جشنواه موسیقی فجر شامگاه گذشته با یاد آتش‌نشانان و حادثه دیدگان در آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو با 40 دقیقه تاخیر و بدون برگزاری مراسم فرش قرمز برگزار شد.



در این مراسم برندگان جایزه باربد جشنواره موسیقی فجر در بخش‌ای مختلف از سوی هیات داوران بدین شرح معرفی شدند:


در بخش موسیقی کلاسیک:


در بخش آهنگسازی: جایزه جشنواره به علیرضا مشایخی برای آلبوم «گرند کنسرتو» و پیمان سلطانی برای آلبوم «گفت و شنید» اهدا شد و از علی جعفری به خاطر نوازندگی ویولن در آلبوم «سفر به خویشتن»تقدیر به عمل آمد. همچنین در بخش کلاسیک نیز یاسمن مشکوری مورد تقدیر قرار گرفت.


در بخش موسیقی دستگاهی بی‌کلام:


در بخش آهنگسازی جایزه باربد بهزاد رواقی برای آلبوم «درنگ» و بهاره فیاضی برای آلبوم «روشنا» به عنوان برگزیده معرفی شدند.


در بخش موسیقی دستگاهی با کلام:


مهدی شهسوار برای خوانندگی آلبوم «بیات ترک» به عنوان برگزیده معرفی شد و سیدرضا طباطبایی برای آلبوم «اوجی در آواز مکتب اصفهان» تقدیر شد.


همچنین نوید دهقان برای آهنگسازی آلبوم «از جان و از دل» به عنوان برگزیده بخش ایرانی دستگاهی باکلام معرفی شد.



در بخش بهترین ناشر:


رامین صدیقی مدیر نشر هرمس به عنوان فعال‌ترین ناشر معرفی شد. همچنین در این بخش محسن رجب پور مدیرعامل مجمع صنفی ناشران موسیقی برای معرفی ناشر برتر سی و دومین جشنواره موسیقی فجر متنی را هم قرائت کرد.


در متن بیانیه آمده است: «معرفی ناشر برتر از بین ناشرین موسیقی و آثار شنیداری و خانواده تولیدکنندگان آثار موسیقایی به درخواست تولیت جشنواره موسیقی فجر و به دست و انتخاب مجمع صنفی ناشرین آثار شنیداری به مثابه و در حکم رد امانت به اهل آن تلقی می شود.


دو ویژگی بارز و تعیین کننده مجمع صنفی ناشرین آثار شنیداری، یعنی شناخت جامع و کامل خانواده تولید و نشر موسیقی کشور و اشراف دقیق و همه جانبه از روند و آغاز و انجام آفرینش ملموس و عینی اثری موسیقایی، مصداق بارز اهلیت برای سنجه و معرفی برترین های این صنف خلّاق، هنرمند و زحمتکش است.


شناساندن ناشر برتر، ضمن ادای سپاس و احترام به سرمایه گذاران و کارآفرینان صنعت هنری حوزه نشر، ادای دین و پاسداشت جمع پراکنده هنرمندان برتریست که در خلق قابل دسترس اثری هنری، متحد و یک کلام شده اند تا با وجود تمامی سختی ها و نابسامانی ها و ناسازگاری های گاه به گاه و موردی، بهترین محتوای شنیداری را در بسته ای فرهنگی و سرشار از ظرافت های هنری مرتبط تحت عناوین سرایش، آهنگسازی، خوانش، نوازندگی، ضبط و میکس و مسترینگ، طراحی، چاپ، بسته بندی؛ به دست و دید و گوش مردمی برسانند که شایسته و سزاوار بهترین ها هستند که جملگی، بودشان شرافت هنر است و بس.


مجمع صنفی ناشران موسیقی با توجه به مفاهیم باور داشته خویش که بدان اشارتی رفت و با در نظر گرفتن تمامی موارد کمی و کیفی تاثیرگذار در هنر و صنعت تولید و انتشار، با ایده و هدف تلاش برای بالا بردن کیفیت نشر و تاثیرگذاری بر جریان فرهنگی کشور در حوزه موسیقی و همچنین اعلان و تعیین مبنا و معیاری برای سنجه برترین ها، نشر موسیقی هرمس با مدیریت رامین صدیقی را به عنوان ناشر برتر سی و دومین جشنواره موسیقی فجر معرفی می کند.»


در بخش موسیقی تلفیقی:


حمزه یگانه به عنوان برگزیده بخش آهنگسازی آلبوم «کاهگل» معرفی شد و از شایان شکرابی سرپرست گروه «دال» برای آلبوم «گذر اردیبهشت» تقدیر شد.


در بخش پاپ با کلام:


اشکان ماهری برای آلبوم «پرگار» و محسن چاوشی برای آلبوم «امیر بی گزند» به عنوان برگزیده معرفی شدند.


در بخش آهنگسازی پاپ نیز کاوه یغمایی برای آهنگسازی آلبوم «منشور» به عنوان برگزیده معرفی شد.


در بخش پاپ بی‌کلام:


مهبد شفیعی‌نژاد برای آهنگسازی آلبوم «سکوت آبی» به عنوان برگزیده معرفی شد و در این بخش آزاده مهدوی آزادی برای آلبوم «شانزلیزه» مورد تقدیر قرار گرفت.


در آهنگسازی موسیقی ایرانی بی‌کلام شروین مهاجر برای آهنگسازی آلبوم «کهن کمان» و در بخش آهنگسازی موسیقی ایرانی باکلام


مهیار علیزاده برای آهنگسازی آلبوم «دخت پری وار» به عنوان برگزیده معرفی شدند.


در بخش خوانندگی آلبوم موسیقی ایرانی با کلام:


همایون شجریان برای خوانندگی آلبوم «خداوندان اسرار» و علیرضا قربانی برای خوانندگی آلبوم «من عاشق چشمت شدم» به عنوان برگزیدگان معرفی شدند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته