دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 دی 1395 - 00:28

تشدید تحریم های اوباما در آخرین روزهای ریاست جمهوری

«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در آخرین نشست خبری خود پیش از ترک کاخ سفید گفت: علت اصلی تحریم های واشنگتن علیه روسیه اقدامات روسیه در اوکراین بود.
کد خبر : 152098

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از ایرنا به نقل از تارنمای رسمی کاخ سفید، اوباما روز چهارشنبه افزود: از ابتدای شروع کارم به عنوان رئیس جمهوری آمریکا همواره خواستار روابط سازنده با روسیه بوده و بر آن تاکید کردم.
اوباما یادآور شد: اما رفتارهای ضد آمریکایی روسیه و نیز بروز بحران کریمه، روابط واشینگتن - مسکو را پیچیده تر کرد.
رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت: رفتار روسیه در بحران کریمه خلاف قوانین بین المللی و نقض آشکار حاکمیت سرزمینی اوکراین بود.
این اظهارات اوباما در حالی است که وی باید 20 ژانویه (اول بهمن) کاخ سفید را به دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا تحویل دهد، در آخرین روزهای کاری خود نیز تحریم های بیشتری علیه روسیه وضع کرد.
روابط روسیه و آمریکا از سال 2014 با روی کار آمدن دولت جدید ضد روسی در اوکراین تیره شد و واشینگتن با همراهی متحدان غربی خود چندین بسته تحریم های اقتصادی و مالی علیه روسیه و مقام های این کشور اعمال کرده است.
اوباما در بخش دیگری از سخنانش ضمن دفاع از اقدام خود در کاهش حکم حبس «چلسی منینگ» تحلیلگر پیشین اطلاعات امنیتی آمریکا گفت: عدالت در مورد او اجرا شد و او مسئولیت جرایم خود را پذیرفت.
اوباما تاکید کرد: این اقدام به هیچ وجه به معنای رفتار نرم با افشاگران اسناد محرمانه دولت آمریکا نخواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته