دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 دی 1395 - 17:00

اعتراف داعش به شکست/ تثبیت مواضع ارتش عراق در شرق موصل

هم‌زمان با اعلام خبر باز‌پس‌گیری شرق موصل از سوی فرمانده دستگاه مبارزه با تروریسم عراق، فرماندهان داعش از نیروهایشان خواستند از شرق موصل عقب‌نشینی کنند.
کد خبر : 152022

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، ژنرال طالب شاغاتی امروز چهارشنبه اعلام کرد نیروهای عراقی تسلط خود بر همه مناطق شرقی شهر موصل که مکلف به آزادی آن از تسلط داعش بودند، تثبیت کردند و اکنون این مناطق تحت کنترل ارتش عراق قرار دارد.


وی افزود:‌ «دستگاه مبارزه با تروریسم هم‌اکنون کنترل کرانه شرقی رود دجله را در اختیار دارد، رودی که از شمال به جنوب شهر موصل امتداد یافته است. همچنین اوضاع به زودی در بیشتر مناطق آزاد شده به حالت عادی بازمی‌گردد.»


از سوی دیگر وب‌سایت شبکه سومریه‌نیوز به‌نقل از ژنرال عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات «نینوا، ما می‌آییم» از آزادی منطقه الاثریه و تل نرکال واقع در شمال موصل خبر داد و اعلام کرد پرچم عراق بر فراز تپه‌های این منطقه برافراشته شده است.


وی تاکید کرد: «آنچه در برخی رسانه‌های درباره آزادی کامل ساحل غربی موصل منتشر شده نادرست است و نیروهای عراقی همچنان به عملیات خود در این منطقه تا آزادی کامل آن ادامه می‌دهند.»


وب‌سایت شبکه المیادین نیز از آزادسازی مسجد الدوله الکبیر واقع در شرق موصل خبر داد.


اعتراف داعش به شکست در موصل


یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد گروه داعش برای نخستین‌بار به شکست در درگیری‌های شرق موصل اعتراف کرد و از عناصرش خواست برای نجات جان خود، اطراف رود دجله را ترک کنند.


این منبع افزود: «تیم‌های رسانه‌ای داعش از صبح امروز چهارشنبه اقدام به ترویج عبارت عقب‌نشینی تاکتیکی از شرق موصل کرده‌اند که این، خود اعتراف آشکار به شکست این گروه در مقابل نیروهای امنیتی (عراق) است.»


این منبع که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: «داعش چند روز پیش ویدئوهایی از فرماندهان و عناصرش منتشر کرده بود که تاکید داشتند همچنان در مناطق مسکونی زیادی در شرق موصل هستند، ولی ناگهان ورق برگشت و آن‌ها برای نخستین‌بار آشکارا از عقب‌نشینی تاکتیکی از شرق موصل سخن گفتند.»


طبق اظهارات این منبع، فرماندهان داعش از عناصر خود برای ارسال قایق به رود دجله برای انتقال عناصر فراری از شرق موصل کمک خواسته‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته