دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل ادارهٔ مقررات، طرح‌ها و لوایح پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی:

امروز باید عرصه‌های نظری و کاربردی علم به یکدیگر پیوند بخورند

خبرگزاری آنا: مدیرکل ادارهٔ مقررات، طرح‌ها و لوایح پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفهٔ رؤسای پیشین و جدید دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار گفت: امروز باید عرصه‌های نظری و کاربردی علم به یکدیگر پیوند بخورند.
کد خبر : 152

به گزارش خبرنگار آنا، حجّت‌الاسلام دکتر علی حسینی با تبریک هفتهٔ وحدت و ولادت باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) و رساندن پیام ریاست عالیهٔ دانشگاه و معاون پارلمانی وی به مجموعهٔ دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار، به تبیین استراتژی‌ و سیاست‌های راهبردی دانشگاه پرداخت.


وی با توجه به اینکه از نزدیک در جریان بسیاری از تلاش‌های مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی بوده است، گفت: در این محافل می‌توان به‌خوبی نگاه برنامه‌محور را در تدوین استراتژی و سیاست‌های راهبردی دانشگاه دید.


مدیرکل ادارهٔ مقررات، طرح‌ها و لوایح پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی، استفاده از خرد جمعی و نظر نخبگان را از دیگر برنامه‌های سازمان عنوان کرد و گفت: نقش دانشگاه در تربیت مدیران آیندهٔ کشور، بسیار حساس و مهم است و به همین منظور باید از خرد جمعی و مشاورهٔ نخبگان در این عرصه، بهره برد.


حسینی با توجه به پایه‌ریزی شورای راهبردی مجلس و دانشگاه در ماه‌های گذشته گفت: این شورا با هدف استفاده از تجربیات نمایندگان فعلی و ادوار مختلف، صاحبنظران و کارشناسانی است که در اقصی نقاط کشور، از نزدیک و مستقیم، درگیر کار هستند، شروع به فعالیت نموده است.


وی با بیان اینکه نگاه امروز دانشگاه آزاد اسلامی، پرهیز از جناح‌گرایی است، تأکیدهای ریاست عالیهٔ دانشگاه در این زمینه را یادآور شد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به هیچ دولت و حزب و گروهی نبوده، بلکه متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران است.


مدیرکل ادارهٔ مقررات، طرح‌ها و لوایح پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی، نگاه عالمانه و کاربردی به بخش آموزش عالی کشور را از جمله اهداف امروز دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و گفت: تولید علم، در واقع تولید دانایی و توانمندسازی است و این رویکرد، از دیرباز در فرهنگ غنی این مرز و بوم نیز مدنظر قرار داشته است، به طوری که حکیم ابوالقاسم فردوسی فرمود توانا بود هرکه دانا بود.


حسینی با برشمردن اهمیت تولید علم و تأثیر آن بر توانایی مادی و معنوی جامعه گفت: تولید علم و ثروت در خدمت توانمندی مادی و معنوی بشر و رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی اوست، لذا بایستی عرصه‌های نظری و کاربردی علم به یکدیگر پیوند بخورند.


وی سرمایه‌گذاری در زمینهٔ توسعهٔ مراکز رشد و فنّاوری را از جمله تأکید ریاست عالیهٔ دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: خوشحالیم از اینکه امروز در عرصه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و سایر بخش‌ها، شاهد تولیدات فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و امیدواریم این زحمات به ثمر بنشیند و شاهد تولید انبوه این اختراعات و نوآوری‌ها باشیم.


مراسم تودیع و معارفهٔ دکتر محمود غفوری‌نژاد و دکتر محمّدرضا سعیدی‌اصل به‌عنوان رؤسای پیشین و جدید دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان در سالن همایش‌های شهید عباسپور این دانشگاه برگزار شد.


انتهای پیام/ع


انتهای پیام/

برچسب ها: علی حسینی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته