دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 دی 1395 - 13:24
در مراسم یابود رحلت آیت‌الله هاشمی در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان مطرح شد

آیت‌الله هاشمی همه معیارهای مجاهدان راستین را در خود داشت

دومین مراسم بزرگداشت و یادبود رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی و زیارت عاشورا و زیارت وارث صبح امروز با حضور دکتر کریم زارع رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، حجت‌الاسلام سید عیسی مرتضوی، ریاست حوزه علمیه باقرالعلوم، معاونان و کارکنان باشگاه و برخی از روسا و اعضای باشگاه‌های استان تهران درباشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان برگزار شد.
کد خبر : 151928

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، برای بزرگداشت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و به پاس تقدیر از زحمات ایشان و ابراز همدردی با خانواده آیت‌الله هاشمی، دومین مراسم یادبود و بزرگداشت همزمان با برگزاری دعاهای زیارت عاشورا و وارث در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان برگزار شد.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در این مراسم درباره کمالات و تفکر آیت‌الله هاشمی گفت: «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سال‌ها در کنار حضرت امام (ره) مجاهدت و فداکاری کرد و شکنجههای فراوانی دید و به انقلاب اسلامی خدمات ارزشمندی ارائه کرد.»


زارع گفت: «قرآن کریم کمتر از اسمای خاص نام می‏‌برد، از بین ۱۲۴ هزار پیامبر تنها نام ۲۶ پیامبر در قرآن آمده است. خداوند به جای شخصیتها بر ارزشها تکیه میکند و این ارزشها است که به انسان‏‌ها شخصیت می‏‌دهد، یعنی بارها به جای این که از انبیا نام ببرد از ارزشهای این انبیا نام برده است. خداوند در سوره توبه نامی از مجاهدان نمیبرد، بلکه ۱۰ ویژگی از جمله عبادت و سجود و رکوع و امر به معروف و نهی از منکر و ... را آورده است که بیان کند که این ارزشها است که به مومنان ارزش میدهد.»


او افزود: «خداوند متعال بیان میکند که همه مومنان ارزشمند هستند ولی کسانی که در سختترین شرایط اسلام را یاری کردند و سابقون در خدمت و جهاد بودند، مقرب‌تر هستند. مهاجران و انصاری که در روز سختی به کمک پیامبر آمدند، در قرآن متعال مورد تجلیل خاص واقع شدند. قرآن کریم ۳۱ بار واژه یستوی را به کار برده است که بیان کند همه مردم و مومنان و مهاجران و مجاهدان با هم مساوی نیستند. قرآن کریم در سوره حدید می‌فرماید که برخی پس از فتح مکه و برخی پس از پیروزیها مسلمان شدند، ولی باید به یاد داشته باشند که کسانی که در روز عسرت به یاری دین آمدند با دیگران مساوی نیستند. خداوند به همه وعده نیک داده است ولی بسیاری پس از پیروی در صف اسلام و مسلمین قرار گرفتند.»


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان ادامه داد: «عدهای در دوران دفاع مقدس در خانه نشستند و به کارهای علمی پرداختند و دعا کردند که این افراد پاداش میگیرند ولی رزمندهای که در صف جبهه از جان خود میگذرد پاداشی دیگر دارد. رسول خدا تا آخرین روز حیات خود مجاهدان را تجلیل میکردند.»


در ادامه این مراسم رئیس حوزه علمیه باقرالعلوم مطالبی درباره شخصیت آیت‌الله هاشمی ارائه کرد و گفت: «اگر جامعه ما مجاهدان را فراموش کرد، همه چیز را فراموش کرده است. پیامبر اکرم (ص) توجه خاصی به مجاهدان داشتند؛ به ویژه مجاهدانی که ایمان و انس با قرآن بیشتری داشتند. اگر معیارهای جهادگران راستین را مرور کنیم، این معیارها را در آیتالله هاشمی رفسنجانی مشاهده میکنیم. ایشان از ۱۴ سالگی از دیار خود برای خدا هجرت کرد و در نزدیکی منزل امام راحل سکنی گزید و زیر نظر دو عالم بزرگ مرحوم اخوان مرعشی و امام راحل تعلیم دید.»


مرتضوی به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و شیعیان را به سه گروه تقسیم کرد و افزود: «از نظر امام صادق (ع) شیعیان سه دسته‌اند، دسته اول طلائی هستند، دسته دوم شکمی و دسته سوم شیشه‌ای هستند و با هر بادی می‌شکنند و آیت‌الله هاشمی بی‌تردید جزو دسته اول، یعنی طلائی‌ها بودند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته